Z pasją o komunikacji!

 


GALERIA WNĘTRZ

  • Solaris Urbino 8,6 #4506
  • Solaris Urbino 8,6 #4506
  • Solaris Urbino 8,6 #4506


 

OPIS POJAZDU

Solaris Urbino to popularna w Polsce i nie tylko seria autobusów miejskich, produkowana w latach 1999-2001 przez przedsiębiorstwo Neoplan Polska, w latach 2001-2018 przez spółkę Solaris Bus&Coach, zaś od 2018 roku przez hiszpański koncern CAF. Przez ponad 20 lat produkcji tej serii, wyewoluowały cztery osobne generacje autobusów tego typu. III generacja Solarisów Urbino była produkowana w latach 2004 - 2018. Opisywany w tym artykule autobus jest niespełna dziewięcio metrowym przedstawicielem III generacji autobusów typu Urbino, wyposażonym w silnik spełniający normę emisji spalin Euro 6. Seria niskopojemnych minibusów Solaris Urbino 8,6 (Alpino) została zaprojektowana z myślą o liniach o mniejszym natężeniu pasażerów i obsługą krętych uliczek w miastach centralnej Europy, lecz z powodzeniem są także wykorzystywane na peryferyjnych liniach w wielu miastach.

 

Solarisy Urbino 8,6 są eksploatowane przez podwykonawcę MPK Wrocław, firmę Michalczewski od lipca 2015 roku. Wozy te posiadają numerację #4500 - #4506. Są to pierwsze fabrycznie nowe autobusy niskopojemne eksploatowane na liniach MPK Wrocław od 2001 roku. Autobusy te zostały zakontraktowane z myślą o obsłudze linii 100, 120, 140 i 147, lecz sporadycznie pojawiają się także na innych liniach. Autobusy zostały wyposażone w całopojazdową klimatyzację, zapowiedzi głosowe przystanków również na zewnątrz pojazdu, fotele marki Kiel, ładowarki USB, oraz białe wyświetlacze z numerem linii na zewnątrz. Wozy są napędzane przez 7-litrowy silnik Cummins ISB6.7E6 o mocy 250 KM, sprzężony z sześciobiegową skrzynią biegów ZF EcoLife 6AP1200B.

 

DANE PODSTAWOWE

PRODUCENT: Solaris Bus&Coach

MIEJSCE PRODUKCJI: Polska (Bolechowo-Osiedle)

TYP AUTOBUSU: solo, niskopodłogowy

PREMIERA: 2006

LATA PRODUKCJI: 2007 - 2018

 

DANE TECHNICZNE

DŁUGOŚĆ POJAZDU: 8600 mm

WYSOKOŚĆ POJAZDU: 3030 mm

MASA CAŁKOWITA: 15000 kg

LICZBA DRZWI: 2

UKŁAD DRZWI: 1 - 2 - 0

SZEROKOŚĆ DRZWI: 1350 mm

WYS. PODŁOGI W 1. DRZWIACH: 320mm (-90mm przyklęk)

WYS. PODŁOGI W 2. DRZWIACH: 340mm (-90mm przyklęk)

SZEROKOŚĆ POJAZDU: 2400 mm

MOC SILNIKA: 250 KM

SKRZYNIA BIEGÓW: ZF 6AP1200B

ILOŚĆ BIEGÓW: 6

 

TYP SKRZYNI BIEGÓW: automatyczna

MODEL SILNIKA: Cummins ISB6.7E6

 

WNĘTRZE

ILOŚĆ MIEJSC SIEDZĄCYCH: 15

ILOŚĆ MIEJSC STOJĄCYCH: 50

ILOŚĆ MIEJSC OGÓŁEM: 65

 

INFORMACJE DODATKOWE

ABS: tak

ASR: tak

EBS: tak

ESP: tak

KLIMATYZACJA: całopojazdowa

 

PRODUKCJA

2015r. (#4500 - #4506)

 

DOSTAWY

1) Michalczewski Wrocław

2015r. (#4500 - #4506)

 

ILOSTAN TABORU

1) Michalczewski Wrocław

STAN NA DZIEŃ DZISIEJSZY: 7

ILOŚĆ DOSTARCZONYCH W SUMIE: 7

 
Raport specjalny: Zmiany w komunikacji miejskiej
  • Remont nawierzchni na rondzie Reagana

    W sobotę 4 czerwca 2022 r. rozpocznie się remont nawierzchni na rondzie Reagana przy peronie 1 i 2. W związku z tym swoje trasy zmienią linie tramwajowe 1, 2, 10, 33 i 70 oraz autobusowe C, D, 111,...


  • Zamknięcie mostu Piaskowego i otwarcie Pomorskiej

    Od dnia 28 maja 2022 roku (sobota) planowane jest wprowadzenie zmian tras linii tramwajowych i autobusowych. Szczegóły znajdują się poniżej.


  • Zmiany tras linii 8, 9, 11, 17 i 23

    W związku z planowanym przeprowadzeniem prac związanych z wymianą szyn w torowisku przy moście Piaskowym, tylko w dniach 28-29 maja 2022 roku (sobota-niedziela) planowane jest wprowadzenie zmiany...


Raport specjalny: #TORYwolucja

Solaris Urbino 8,6