Z pasją o komunikacji!

 


GALERIA WNĘTRZ

  • Mercedes-Benz O530 #7354
  • Mercedes-Benz O530 #7340
  • Mercedes-Benz O530 #7354


 

OPIS POJAZDU

Mercedes-Benz Citaro to autobus produkowany przez Mercedes-Benz/EvoBus. Citaro jest autobusem przeznaczonym do użytku w komunikacji miejskiej i podmiejskiej. Jest to niskopodłogowy autobus z monitoringiem co ma poprawić bezpieczeństwo we wrocławskiej komunikacji; jak i zapobiec aktom wandalizmu. Od 1997r. Citaro jest wytwarzane w fabrykach w Niemczech (Mannheim), Francji (Ligny-en-Barrois) oraz w Turcji (Hoşdere) i jest następcą modelu O405N. Od października 2006 r. Citaro II jest produkowane wyłącznie z silnikiem Euro 5. Nastąpiły także zmiany w wyglądzie. W Citaro silnik umieszczony jest z tyłu po lewej stronie, poza autobusami Low-Entry, które mają silniki leżące z tyłu pośrodku. Autobus ten został zwycięzcą corocznego konkursu "Bus of the year" i otrzymał tytuł "BUS OF THE YEAR 2007".

Mercedesy Citaro do wrocławskiego MPK trafiły w latach 2008 - 2009. Od początku wszystkie autobusy zostały przydzielone do zajezdni VII przy ul. Grabiszyńskiej. Autobusy z 2009 roku zostały wyposażone, jako pierwsze we wrocławskim MPK - w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Autobusy te są wyposażone w 290-konny silnik produkcji własnej (model OM926LA), zblokowany z czterobiegową skrzynią biegów Voith D854.5. Autobus spełnia rolę emisji spalin EURO 5. Wozy zostały przeniesione przy okazji likwidacji zajezdni przy ul. Grabiszyńskiej w 2015 roku do zakładu przy ul. Obornickiej. Jest to obecnie najliczniejszy typ autobusu solo we Wrocławiu. Jeden z autobusów, o numerze #7310, pełni rolę nauki jazdy.

 

DANE PODSTAWOWE

PRODUCENT: Mercedes-Benz

MIEJSCE PRODUKCJI: Niemcy (Mannheim), Francja (Ligny-en-Barrois), Turcja (Hoşdere)

TYP AUTOBUSU: solo, niskopodłogowy

PREMIERA: 1997, lifting - 2006

 

DANE TECHNICZNE

DŁUGOŚĆ POJAZDU: 11950 mm

WYSOKOŚĆ POJAZDU: 3009 mm

MASA CAŁKOWITA: 19000 kg

LICZBA DRZWI: 3

UKŁAD DRZWI: 2 - 2 - 2

SZEROKOŚĆ DRZWI: 1250 mm

WYS. PODŁOGI W 1. DRZWIACH: 320mm (-90mm przyklęk)

WYS. PODŁOGI W 2. DRZWIACH: 340mm (-90mm przyklęk)

WYS. PODŁOGI W 3. DRZWIACH: 340mm (-90mm przyklęk)

SZEROKOŚĆ POJAZDU: 2550 mm

MOC SILNIKA: 290 KM

SKRZYNIA BIEGÓW: Voith D854.5

ILOŚĆ BIEGÓW: 4

TYP SKRZYNI BIEGÓW: automatyczna

MODEL SILNIKA: Mercedes-Benz OM926LA

 

WNĘTRZE

ILOŚĆ MIEJSC SIEDZĄCYCH: 29

ILOŚĆ MIEJSC STOJĄCYCH: 77

ILOŚĆ MIEJSC OGÓŁEM: 106

 

INFORMACJE DODATKOWE

ABS: tak

ASR: tak

EBS: tak

ESP: tak

KLIMATYZACJA: dla kierowcy, niektóre dla pasażerów

 

PRODUKCJA

2008r. (#7300 - #7338)

2009r. (#7339 - #7357) - wozy posiadają klimatyzację dla pasażerów

 

DOSTAWY

1) MPK Wrocław

2008r. (#7300 - #7338)

2009r. (#7339 - #7357) - wozy posiadają klimatyzację dla pasażerów

 

ILOSTAN TABORU

1) MPK Wrocław

STAN NA DZIEŃ DZISIEJSZY: 58

ILOŚĆ DOSTARCZONYCH W SUMIE: 58

Raport specjalny: Zmiany w komunikacji miejskiej
  • Remont nawierzchni na rondzie Reagana

    W sobotę 4 czerwca 2022 r. rozpocznie się remont nawierzchni na rondzie Reagana przy peronie 1 i 2. W związku z tym swoje trasy zmienią linie tramwajowe 1, 2, 10, 33 i 70 oraz autobusowe C, D, 111,...


  • Zamknięcie mostu Piaskowego i otwarcie Pomorskiej

    Od dnia 28 maja 2022 roku (sobota) planowane jest wprowadzenie zmian tras linii tramwajowych i autobusowych. Szczegóły znajdują się poniżej.


  • Zmiany tras linii 8, 9, 11, 17 i 23

    W związku z planowanym przeprowadzeniem prac związanych z wymianą szyn w torowisku przy moście Piaskowym, tylko w dniach 28-29 maja 2022 roku (sobota-niedziela) planowane jest wprowadzenie zmiany...


Raport specjalny: #TORYwolucja

Mercedes-Benz Citaro O530