Z pasją o komunikacji!

 


GALERIA WNĘTRZ

  • Mercedes-Benz O530G #8341
  • Mercedes-Benz O530G #8341
  • Mercedes-Benz O530G #8339


 

OPIS POJAZDU

Mercedes-Benz Citaro to autobus przegubowy produkowany przez Mercedes-Benz/EvoBus. Citaro jest autobusem przeznaczonym do użytku w komunikacji miejskiej i podmiejskiej. Jest to niskopodłogowy autobus z monitoringiem co ma poprawić bezpieczeństwo we wrocławskiej komunikacji; jak i zapobiec aktom wandalizmu. Od 1997r. Citaro jest wytwarzane w fabrykach w Niemczech (Mannheim), Francji (Ligny-en-Barrois) oraz w Turcji (Hoşdere) i jest następcą modelu O405N. Od października 2006 r. Citaro II jest produkowane wyłącznie z silnikiem Euro 5. Nastąpiły także zmiany w wyglądzie. W Citaro silnik umieszczony jest z tyłu po lewej stronie, poza autobusami Low-Entry, które mają silniki leżące z tyłu pośrodku. Autobus ten został zwycięzcą corocznego konkursu "Bus of the year" i otrzymał tytuł "BUS OF THE YEAR 2007".

Mercedesy Citaro G do wrocławskiego MPK trafiły w latach 2008 - 2009. Od początku wszystkie autobusy zostały przydzielone do zajezdni VII przy ul. Grabiszyńskiej. Autobusy z 2009 roku zostały wyposażone, jako pierwsze we wrocławskim MPK - w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Autobusy te są wyposażone w 350-konny silnik produkcji własnej (model OM457LA), zblokowany z sześciobiegową skrzynią biegów ZF 6HP594. Autobus spełnia rolę emisji spalin EURO 5. Wozy zostały przeniesione przy okazji likwidacji zajezdni przy ul. Grabiszyńskiej w 2015 roku do zakładu przy ul. Obornickiej.

 

DANE PODSTAWOWE

PRODUCENT: Mercedes-Benz

MIEJSCE PRODUKCJI: Niemcy (Mannheim), Francja (Ligny-en-Barrois), Turcja (Hoşdere)

TYP AUTOBUSU: przegubowy, niskopodłogowy

PREMIERA: 1997, lifting - 2006

 

DANE TECHNICZNE

DŁUGOŚĆ POJAZDU: 17940 mm

WYSOKOŚĆ POJAZDU: 3009 mm

MASA CAŁKOWITA: 28000 kg

LICZNA DRZWI: 4

UKŁAD DRZWI: 2 - 2 - 2 - 2

SZEROKOŚĆ DRZWI: 1250 mm

WYS. PODŁOGI W 1. DRZWIACH: 320mm (-90mm przyklęk)

WYS. PODŁOGI W 2. DRZWIACH: 340mm (-90mm przyklęk)

WYS. PODŁOGI W 3. DRZWIACH: 340mm (-90mm przyklęk)

WYS. PODŁOGI W 4. DRZWIACH: 340mm (-90mm przyklęk)

SZEROKOŚĆ POJAZDU: 2550 mm

MOC SILNIKA:

1) 360 KM

2) 350 KM

SKRZYNIA BIEGÓW:

ZF 6HP594

ILOŚĆ BIEGÓW: 6

TYP SKRZYNI BIEGÓW: automatyczna

MODEL SILNIKA:

Mercedes-Benz OM457LA

 

WNĘTRZE

ILOŚĆ MIEJSC SIEDZĄCYCH: 42

ILOŚĆ MIEJSC STOJĄCYCH: 118

ILOŚĆ MIEJSC OGÓŁEM: 160

 

INFORMACJE DODATKOWE

ABS: tak

ASR: tak

EBS: tak

ESP: tak

KLIMATYZACJA: dla kierowcy, niektóre dla pasażerów

 

PRODUKCJA

2008r. (#8300 - #8327)

2009r. (#8328 - #8341)

 

DOSTAWY

1) MPK Wrocław

2008r. (#8300 - #8327)

2009r. (#8328 - #8341) - wozy posiadają klimatyzację dla pasażerów

 

ILOSTAN TABORU

1) MPK Wrocław

STAN NA DZIEŃ DZISIEJSZY: 42

ILOŚĆ DOSTARCZONYCH W SUMIE: 42

 

Raport specjalny: Zmiany w komunikacji miejskiej
  • Remont nawierzchni na rondzie Reagana

    W sobotę 4 czerwca 2022 r. rozpocznie się remont nawierzchni na rondzie Reagana przy peronie 1 i 2. W związku z tym swoje trasy zmienią linie tramwajowe 1, 2, 10, 33 i 70 oraz autobusowe C, D, 111,...


  • Zamknięcie mostu Piaskowego i otwarcie Pomorskiej

    Od dnia 28 maja 2022 roku (sobota) planowane jest wprowadzenie zmian tras linii tramwajowych i autobusowych. Szczegóły znajdują się poniżej.


  • Zmiany tras linii 8, 9, 11, 17 i 23

    W związku z planowanym przeprowadzeniem prac związanych z wymianą szyn w torowisku przy moście Piaskowym, tylko w dniach 28-29 maja 2022 roku (sobota-niedziela) planowane jest wprowadzenie zmiany...


Raport specjalny: #TORYwolucja

Mercedes-Benz Citaro O530G