Z pasją o komunikacji!

Jak wszyscy dobrze wiemy Wrocław nie ma najlepszej komunikacji zbiorowej. Władze mają wiele pomysłów na polepszenie transportu miejskiego.

Na początku był projekt Tramwaju Plus. Nowoczesne wygodne tramwaje, tunele czy wydzielone torowiska. To wszystko miało usprawnić podróżowanie po Wrocławiu. Ten pomysł, delikatnie mówiąc… nie wypalił. Teraz czas na nowy pomysł. MeTram!

Może zacznijmy od wyjaśnienia czym jest tramwaj dwusystemowy? Według największej internetowej encyklopedii, Wikipedia to „szynowy pojazd komunikacji zbiorowej, łączący w sobie właściwości pojazdu kolejowego i tramwaju, mogący poruszać się zarówno po torowiskach kolejowych, jak i tramwajowych". Brzmi świetnie. Uniwersalny pojazd musi być receptą na korki bo np. zwiększy się dostępność tramwaju.  Ale ma to też swoje wady o których urzędnicy nie pomyśleli.

Mianowicie:

  • cena (jeden pojazd może kosztować 16 mln zł. To dwa razy więcej niż Skoda 16T)
  • waga (takie pojazdy są cięższe i bardziej niszczą, i tak już trochę zmasakrowane, torowisko)

Projekt MeTram zakłada zakup 15 dwusystemowych tramwajów oraz stworzenie 3 nowych linii (nie wiadomo dlaczego z plusem):

  • LINIA 3+ Leśnica – Siechnice

Projekt zakłada aby tramwaj jechał po torach kolejowych z Leśnicy aż do Wrocławskiego Parku Przemysłowego. Tam z ulicy Robotniczej pojechałby na Kazimiera Wielkiego i w okolicach Krakowskiej wjeżdżałby na tory di Siechnic.

  • LINIA 7+ Oborniki Śląskie – Kobierzyce

Tramwaj startowałby w Obornikach Śląskich, włączał się w torowisko w okolicach Marino, jechał przez Trzebnicką i Powstańców Śląskich, a potem w okolicach ul. Karkonoskiej stawał się pociągiem jadącym do Kobierzyc.

  • LINIA 21+ Pracze Odrzańskie – Biskupin

Tutaj przebieg trasy nie jest znany

Dodam tylko że przepisy w Polsce nie znają czegoś takiego jak tramwaj dwusystemowy. Więc dlaczego urzędnicy wpadli na taki pomysł? Wiążecie jakieś nadzieje z MeTram’em? Podzielcie się swoimi przemyśleniami w komentarzach!

Raport specjalny: Zmiany w komunikacji miejskiej
  • Remont nawierzchni na rondzie Reagana

    W sobotę 4 czerwca 2022 r. rozpocznie się remont nawierzchni na rondzie Reagana przy peronie 1 i 2. W związku z tym swoje trasy zmienią linie tramwajowe 1, 2, 10, 33 i 70 oraz autobusowe C, D, 111,...


  • Zamknięcie mostu Piaskowego i otwarcie Pomorskiej

    Od dnia 28 maja 2022 roku (sobota) planowane jest wprowadzenie zmian tras linii tramwajowych i autobusowych. Szczegóły znajdują się poniżej.


  • Zmiany tras linii 8, 9, 11, 17 i 23

    W związku z planowanym przeprowadzeniem prac związanych z wymianą szyn w torowisku przy moście Piaskowym, tylko w dniach 28-29 maja 2022 roku (sobota-niedziela) planowane jest wprowadzenie zmiany...


Raport specjalny: #TORYwolucja

MeTram - tramwaj dwusystemowy po wrocławsku