MPK News
Z pasją o komunikacji!

Opisywania zmian nadchodzących wraz z nowym rozkładem jazdy pociągów ciąg dalszy.

Koleje Dolnośląskie

Spore zmiany w swojej ofercie przygotował również nasz regionalny przewoźnik. Wraz z korektą rozkładu jazdy 14 grudnia Koleje Dolnośląskie rozpoczną codzienną obsługę połączenia do Jaworzyny Śląskiej, Wałbrzycha i Szklarskiej Poręby Górnej. Czas przejazdu do Wałbrzycha będzie skrócony nawet do ok. 70 minut, a do Jeleniej Góry – do ok. 2 godziny i 10 minut. Do Szklarskiej Poręby zaplanowano 6 par połączeń dziennie, do Jeleniej Góry 9, a do Wałbrzycha 13 par. Połączenia będą obsługiwane głównie nowoczesnymi Impulsami wyprodukowanymi w nowosądeckim Newagu, dzięki czemu zmieni się diametralnie komfort podróży na tej trasie.

Inne zmiany czekające na podróżnych

Na linii Wrocław – Legnica zostaną wprowadzone 4 pociągi przyspieszone. Czas przejazdu na tej trasie skróci się do ok. 40 minut.

Zostaną przywrócone bezpośrednie pociągi ze Zgorzelca do Wrocławia.

Uruchomiona zostanie czwarta para połączeń do Dzierżoniowa Śląskiego.

Wszystkie pociągi realizujące połączenia Trzebnica – Wrocław będą dojeżdżały do dworca głównego (obecnie większość z nich kursuje w skróconej relacji do i z Dworca Nadodrze, ze względu na prace remontowe prowadzone przez PKP PLK).

W weekendy zaplanowano kursowanie pociągu „Dolina Bobru” relacji Wrocław - Jelenia Góra przez Legnicę, Zebrzydową, Lwówek Śląski.

Znaczne zwiększenie pracy przewozowej wymusiło na Kolejach Dolnośląskich pozyskanie dodatkowego taboru. Obecnie w Mińsku Mazowieckim dobiega końca modernizacja jednostki EN57-1938. Koleje Dolnośląskie zapowiadają skierowanie do remontu kapitalnego także nied!wno zakupionego EN57-1562. Zmodernizowane składy mają być wykorzystywane głównie w krótkich relacjach (do Legnicy czy Wałbrzycha) oraz jako rezerwa taborowa. Przypomnijmy, że przewoźnik nadal nie podpisał umowy z Newagiem na kolejnych pięć czteroczłonowych Impulsów.

Przewozy Regionalne

Fatalna sytuacja finansowa spółki Przewozy Regionalne wymusiła likwidację zasadniczej większość pociągów kategorii InterRegio. Składy o zazwyczaj niskim komforcie podróżowania, cieszyły się dużym uznaniem podróżnych dzięki niskim cenom biletów. Na szczęście większość składów wyruszających z Wrocławia zostanie zachowana. W nowym rozkładzie znalazły się pociągi: „Bolko” do Lublina, „Piast” do Warszawy, „Mamry” z Jeleniej Góry do Olsztyna oraz „Szyndzielnia” do Bielska-Białej.

Część pociągów REGIO z Leszna, Poznania i Szklarskiej Poręby zostanie zestawiona ze zmodernizowanych bezprzedziałowych wagonów wyposażonych w Wi-Fi i klimatyzację. Połączenia te będą realizowane w ramach sześcioletniej umowy na wykonywanie połączeń do województw ościennych zawartej pomiędzy Przewozami Regionalnymi i Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego. Przeprowadzona w latach 2010-2013 modernizacja 18 wagonów została sfinansowana przez Przewozy Regionalne, czyli właściciela pojazdów. Ale to województwa wielkopolskie i dolnośląskie zapewniły pieniądze na ten projekt.

Dzięki współpracy z województwem opolskim zostanie utworzone bezpośrednie połączenie do Nysy przez Brzeg. Przyjazd do Wrocławia Głównego zaplanowano o godzinie 12.17, odjazd o 12.27. Czas jazdy wynosić będzie ponad 1,5 h.