MPK News
Z pasją o komunikacji!

Od 24 września br. w tramwajach i autobusach kasowniki mówią do pasażerów. Jest to wspólny projekt MPK Wrocław i Roberta Jagiełłowicza znanego z kampanii „Kontroler też człowiek” i wystawy „Prawdziwa historia jazdy na gapę”.

Żółte maszyny zyskały oczy i nietypowe naklejki z zabawnymi komiksowymi hasłami. I tak niektóre kasowniki komunikują pasażerom: „Stres jest główną przyczyną chorób – Wyluzuj – Skasuj bilet”, inne -  „…Po siódme – skasuj bilet”, a niektóre „Nie oszczędzaj na bilecie – zaimponuj swej kobiecie”, czy „Znamy się tylko z widzenia? Poznajmy się  z bliska”.

Po komentarzach na portalu społecznościowym Facebook można stwierdzić, że akcja zyskała wielkie uznanie wśród pasażerów. W nietypowy i zabawny sposób zachęca ona do płacenia za przejazd. Wrocławskie MPK co jakiś czas organizuje kampanie, które niejednokrotnie wzbudziły podziw na tle całego kraju.

Chcemy zwrócić uwagę na kwestie kasowania biletów przez naszych pasażerów. Postanowiliśmy zrobić coś, czego jeszcze nie było i wykorzystać do tego kasowniki. „Ożywiliśmy” te na co dzień bezosobowe, ale jakże pożyteczne maszyny, bo chcemy wywołać uśmiech na twarzach naszych pasażerów. I tu z pomocą przyszedł nam Robert, który już nie pierwszy raz podjął się tematyki kasowania biletów na wesoło – mówi Agnieszka Korzeniowska, rzecznik MPK Wrocław.

Wprawdzie wpływy z tytułu biletów nie trafiają bezpośrednio do kasy MPK, a do budżetu miasta, z którego to finansowane jest MPK, to spółce nie jest wszystko jedno, ile tych środków będzie.

Im więcej pieniędzy w budżecie miasta na komunikację miejską, tym ta komunikację miejska może być lepsza. Stale musimy wymieniać tabor, rozwijać się i zapewniać coraz wyższy standard, a to wszystko kosztuje. Na komunikacje miejską składają się wszyscy podatnicy i dlatego sprawiedliwe społecznie jest to, aby Ci którzy faktycznie korzystają z usług MPK, kasowali bilety – podkreśla rzeczniczka.

Obecnie pieniądze z biletów pokrywają około połowy środków, które potrzebne są na bieżące funkcjonowanie MPK, nie licząc inwestycji czy utrzymania i remontów torowisk. Wprawdzie liczba gapowiczów rokrocznie spada (w latach 2001-2015 spadła we Wrocławiu o połowę), ale przecież zawsze może być jeszcze lepiej.

Kampanii towarzyszyć będzie specjalny konkurs dla pasażerów. Do wygrania będą czytniki e-booków i bilety komunikacji miejskiej. Co trzeba zrobić? W skrócie – wymyślić własne hasła na kasowniki na wzór tych przygotowanych przez Roberta Jagiełlowicza i wysłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Najlepsze zostaną nagrodzone czytnikami e-booków i biletami miesięcznymi. Konkurs zostanie uruchomiony lada dzień, a zgłoszenia będą zbierane do 7 października. W drugiej połowie października na kasownikach pojawią się zwycięskie „dymki” naszych nagrodzonych pasażerów.

Współorganizatorem konkursu jest Mennica Polska – operator sieci dystrybucji biletów. Szczegółowy regulamin konkursu zostanie umieszczony na stronie internetowej MPK www.mpk.wroc.pl. Partnerem akcji jest AMS SA.