MPK News
Z pasją o komunikacji!

Po wielu zmianach mieliśmy dzisiaj poznać chętnych na dostawę autobusów do Wrocławia.

 

Jak to było?

Pod koniec listopada został ogłoszony przetarg na dzierżawę 60 pojazdów wraz z opcją rozszerzenia zamówienia o 100 kolejnych autobusów. Wszyscy trzymali kciuki aby udało zakupić jak najwięcej nowych wozów w celu zastąpienia większości mocno zużytych Volvo. Tym razem MPK także postawiło na dzierżawę.

 

Wiele zmian

Od początku przetarg budził wiele pytań. Pojawiały się komentarze, że wręcz niemożliwe jest aby za stosunkowo niską cenę kupić (wydzierżawić) taką liczbę pojazdów z dość bogatym wyposażeniem. Sami producenci taboru też mieli wiele pytań i wątpliwości co do zamówienia miejskiego przewoźnika. Świadczyć może o tym liczba zadanych pytań - wyniosła ponad 250. Z czasem ze SIWZu znikały kolejne kryteria (np. 3-częściowa szyba przednia). Pod koniec lutego zdecydowano się także na zrezygnowanie z prawa opcji - przetarg dotyczył już tylko 60 pojazdów.

 

Stanowisko MPK

Mamy oficjalne stanowisko spółki:

To się zdarza. Kontrakt jest duży, a terminy napięte. Zależy nam na jak najszybszym wydzierżawieniu pojazdów, a trzeba pamiętać, że producenci nie trzymają gotowych maszyn w magazynach. Autobusy są „uszyte na miarę” pod konkretne zamówienie i producent musi je specjalnie dla nas wyprodukować - zaznacza Agnieszka Korzeniowska, rzecznik MPK Wrocław. Oczywiście porozmawiamy z producentami, przeanalizujemy warunki postępowania, a jeśli trzeba będzie to je skorygujemy i z pewnością jak najszybciej ponowimy postępowanie. Chcemy, aby pomimo wydłużenia się procedury przetargowej, nowe autobusy trafiły do Wrocławia do końca bieżącego roku - podkreśla.

 

Jakie autobusy chciało MPK?

Nowe pojazdy miały być niemal zbliżone wyposażeniem do Solarisów, które już jeżdżą w barwach MPK Wrocław. Ładowarki USB (tym razem więcej), klimatyzacja, SIP bez monitorów 38’ calowych, tapicerka 3D, klimatyzacja, zapowiedzi zewnętrzne i wewnętrzne.

 

Co dalej?

Jak wspomniał oficjalny komunikat, SIWZ zostanie przejrzany i ewentualnie zmieniony. Kto interesował się dostawami do Wrocławia? Tego możemy się tylko domyślać, ale my stawiamy na największych graczy - Solarisa, MANa i Mercedesa.


Macie uwagi co do wyposażenia autobusów? Albo do przetargu? Podzielcie się nimi w komentarzach!