Z pasją o komunikacji!

Tramwaj Plus stoi w korku na Podwalu. Fakt znany każdemu. Nawet zyskał już przydomek „Korek plus”.

Tak jak na całej długości linii 32 PLUS tramwaj w miarę sprawnie pokonuje trasę, tak tam utyka w korku i traci cenny czas. Kto na tym najwięcej traci? Oczywiście my, pasażerowie.Jednak jest dobra wiadomość. W październiku torowisko na podwalu zostanie wydzielone. Jednakże tylko w stronę placu Jana Pawła II, od pl. Orląt Lwowskich.

W tym samym czasie zostaną przeprowadzone badania w kierunku przeciwnym (do placu Orląt Lwowskich), mające na celu ocenę, kiedy wydzielić torowisko.

Oczywiście, kierowcy samochodów nie są z takiego rozwiązania zadowoleni. Mimo tego uważam, że komunikacja miejska w mieście powinna być uprzywilejowana, aby ludzie właśnie do niej się przesiadali, i na co dzień nie korzystali z samochodów, a właśnie z transportu publicznego. Wiadomość o wydzieleniu torowiska jest na pewno dla nas, pasażerów, bardzo dobra. Jednakże od razu zapala nam się lampka w głowie, bo zapowiedzi i planów było multum, a zrealizowanych już nieco mniej.

Mam nadzieję, że tym razem tak nie będzie i wszystko pójdzie pomyślnie. Jednakże pamiętajmy o tym, że we Wrocławiu tramwaje miały omijać korki tunelami pod centrum i jeździć 90km/h, no cóż chyba nie wyszło…

Raport specjalny: Zmiany w komunikacji miejskiej
  • Remont nawierzchni na rondzie Reagana

    W sobotę 4 czerwca 2022 r. rozpocznie się remont nawierzchni na rondzie Reagana przy peronie 1 i 2. W związku z tym swoje trasy zmienią linie tramwajowe 1, 2, 10, 33 i 70 oraz autobusowe C, D, 111,...


  • Zamknięcie mostu Piaskowego i otwarcie Pomorskiej

    Od dnia 28 maja 2022 roku (sobota) planowane jest wprowadzenie zmian tras linii tramwajowych i autobusowych. Szczegóły znajdują się poniżej.


  • Zmiany tras linii 8, 9, 11, 17 i 23

    W związku z planowanym przeprowadzeniem prac związanych z wymianą szyn w torowisku przy moście Piaskowym, tylko w dniach 28-29 maja 2022 roku (sobota-niedziela) planowane jest wprowadzenie zmiany...


Raport specjalny: #TORYwolucja

"Korek Plus" ruszy z miejsca