MPK News
Z pasją o komunikacji!

Ostatni raz zabytkowe pojazdy remontowane w Protramie odwiedzaliśmy w październiku. Tych, którzy nie widzieli TEJ relacji zachęcamy do nadrobienia zaległości.

Niestety tym razem zmieniło się bardzo niewiele lub nawet nic w przypadku wagonu Maximum.

Konstal 102Na #2069 należący do Klubu Sympatyków Transportu Miejskiego przechodzi remont kapitalny. Od ostatniej naszej wizyty zakończono lakierowanie całego wozu i zamontowano fartuchy burt. Założenie jest takie, aby wagon wyglądał jak po dostawie z fabryki w Chorzowie w 1972 roku. W związku z tym przywrócono między innymi zabudowy wózków i piasecznice. Nie będzie także w pełni zabudowanej kabiny. Od klasy oddzieli ją poręcz z szybą. Remont jest możliwy dzięki dotacji Miejskiego Konserwatora Zabytków.

  • DSC_3007-1
  • DSC_3011-1
  • DSC_3012-1
  • DSC_3013-1
  • DSC_3014-1
  • DSC_3016-1
  • DSC_3017-1
  • DSC_3018-1
  • DSC_3019-1
  • DSC_3020-1
  • DSC_3025-1
  • DSC_3027-1
  • DSC_3028-1
  • DSC_3029-1
  • DSC_3031-1
  • DSC_3032-1
  • DSC_3033-1
  • DSC_3035-1
  • DSC_3036-1

Prace nad odbudową tramwaju typu Maximum stanęły w miejscu. Po zakończonej odbudowie nadwozia finansowanej z Budżetu Obywatelskiego Wrocławia trzeba poczekać na kolejne fundusze od miasta. Z nieoficjalnych źródeł można dowiedzieć się, że remont podwozia które czeka na terenie zajezdni "Dąbie" zacznie się po nowym roku. Nadal jest jednak problem z silnikami, których brakuje. Całym projektem zajmuje się Tomasz Sielicki - badacz historii komunikacji miejskiej.

Postęp prac możecie śledzić na profilu Maximum #325 na Facebooku. Zapraszamy także do zapoznania się z naszymi poprzednimi ARTYKUŁAMI na ten temat.

  • DSC_3021-1
  • DSC_3023-1