MPK News
Z pasją o komunikacji!

Zapewne pamiętacie o naszej grudniowej ankiecie dotyczącej zadowolenia z funkcjonowania komunikacji miejskiej. W ankiecie wzięło udział 109 osób.

Zdecydowanie więcej mężczyzn (74%) niż kobiet (26%). Respondenci najliczniej reprezentowali Krzyki (10%), Śródmieście (7%), Psie Pole (5%) i Sępolno (4%). Najmniejsza liczba ankietowanych pochodziła z Popowic, Kozanowa, Szczepina i Księża Wielkiego, a także z miejscowości Kamieniec Wrocławski i Marcinkowice (po 1%). Wszyscy ankietowani w przeciągu ostatnich 12 miesięcy korzystali z usług transportu publicznego. Aż 64% ankietowanych korzysta ze środków komunikacji miejskiej codziennie i tylko 5% badanych rzadziej niż raz w miesiącu. Tym samym liczby te wskazują, iż w badaniu wypowiadają się ludzie, którzy śmiało można powiedzieć, że są zorientowani w temacie. Wśród badanych 51% osób jest niezadowolonych z komunikacji, a 49% zadowolonych z transportu miejskiego.

Wynik ten rozkłada się właściwie po równo na zadowolonych i niezadowolonych. Nie jest najgorzej, ale mogłoby być lepiej to chyba najlepsze sformułowanie opisujące ten wynik. O tym, że mogłoby być lepiej sugerują odpowiedzi ankietowanych na pytanie: „Co zmieniłabyś/zmieniłbyś w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej?”, ale o tym troszkę później.

Badani przeciętnie ocenili punktualność, czystość środków komunikacji miejskiej jak również pracę kierowców i motorniczych. Co jest istotne? Aż 86% ankietowanych uważa, że potrzebne są zmiany w komunikacji. Co więcej: aż 88% ankietowanych korzystających codziennie z taboru miejskiego zmieniłoby coś w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej; a ci, co dwa, trzy razy w tygodniu przemieszczają się po mieście aż w 78% zmieniliby coś w funkcjonowaniu przewoźnika. Co ważne: większość ankietowanych pomysły na zmiany prezentuje. W tym miejscu dodam, że bardzo chętnie pomysły te będziemy analizować, prezentować i wiele z nich prześlemy do przedstawicieli przewoźników z nadzieją na odpowiedź i być może realizację owych pomysłów. Swoją drogą uważam, że to przewoźnicy powinni wychodzić do pasażerów z pytaniem: „Co zrobić, żeby było lepiej...?”, ale niestety nikt jeszcze na taki pomysł nie wpadł… Co istotne: wśród osób zadowolonych z usług przewoźnika, aż 73% chce coś zmienić, wśród niezadowolonych aż 98% ankietowanych oczekuje zmian.

Reasumując. Opinia o przewoźnikach jest przyzwoita, wymagająca jednak wielu zmian. Zmiany te dostrzegają użytkownicy i zapewne są one znane już przewoźnikom… Wśród pomysłów na zmiany ankietowani prezentowali m.in.:

- zbyt wczesne odjazdy z pętli autobusów i tramwajów;

- uwagi do częstotliwości kursowania różnych linii;

- ulepszenie i poprawienie działania ITS-u;

- konieczność zakupu nowego taboru;

- budowę nowych torowisk i bus-pasów;

- zmiany w informowaniu pasażera;

- nowe linie tramwajowe w relacjach: Tarnogaj-Sępolno przez gen. K. Pułaskiego i pl. Grunwaldzki jak i linię w relacji Sępolno-Leśnica.

Bardzo serdecznie dziękujemy za udział w ankiecie, Wasz głos dla Nas jest bardzo ważny. Czy tak samo ważny jest dla np. MPK? Pożyjemy, zobaczymy. Póki co trzymajcie się ciepło i jak zawsze poręczy.