MPK News
Z pasją o komunikacji!

Zajezdnia tramwajowa mieszcząca się przy ulicy Zygmunta Wróblewskiego.

W związku z otwarciem Hali Stulecia magistrat postanowił wydłużyć najstarszą linię tramwajową aż do dzielnicy Dąbie. Po za nową trasą w 1913 roku powstała również zajezdnia tramwajowa.

Oprócz żelazobetonu wykorzystano do jej budowy nieotynkowaną cegłę. Nawiązywało to do zabudowań dzielnicy Dąbie, która uchodziła za prestiżową, cichą i bogatą w wyjątkowe walory architektoniczne.

Wybudowano dwie siedmiotorowe, nieprzelotowe hale tramwajowe połączone budynkiem warsztatowym. Obok zajezdni, tuż przy ulicy Zygmunta Olszewskiego postawiono budynki administracyjny i mieszkalny. Na jednej ze ścian obiektu znajduje się płaskorzeźba z herbem Wrocławia oraz łukiem elektrycznym.

W nocy z 4 na 5 kwietnia 2014 roku odbyło się pożegnanie zajezdni numer VI. Na terenie zakładu zebrali się pracownicy i spora grupa miłośników, aby móc zobaczyć ostatni zjazdowy tramwaj. 21 minut po północy ostatnia 10, z pomocą manewrowego, ustawiła się pod halą, obok trzech wozów zabytkowych, także oczekujących na ten moment. Po zakończeniu manewrów wykonano zdjęcia grupowe i po około 30 minutach wszystkie 4 tramwaje, jeden po drugim, opuściły teren zakładu. Następnie brama została zamknięta.

Stacjonowały tutaj wozy 105Na i zmodernizowane 105NaWr.

 

Zdjęcia z terenu zajezdni znajdują się w GALERII.


KONTAKT:

ul. Zygmunta Wróblewskiego 36

e-mail: –

tel.: –

fax: –