Z pasją o komunikacji!

W najbliższym czasie czeka nas sporo utrudnień komunikacyjnych, spowodowanych pracami na kolei.

Zacznijmy od modernizacji linii kolejowej Wrocław – Poznań. Docelowo pociągi na tej trasie mają jeździć z prędkością 160km/h, dzięki czemu czas przejazdu ma wynosić niespełna półtorej godziny. To bardzo dobry wynik. Na chwilę obecną możemy zaobserwować przebudowę mostu kolejowego nad Odrą w okolicy cmentarza Osobowickiego, trwające prace w okolicach stacji Popowice (również związane z przebudową wiaduktu) oraz na stacji Mikołajów. Wszyscy doskonale wiemy, jak długo trwają prace na stacji Wrocław Mikołajów, co wiąże się z ciągłymi niedogodnościami. Jakiś czas temu doszło tam do wypadku, w którym ucierpiał mężczyzna przejechany przez pociąg. Takich sytuacji mogłoby być znacznie więcej, zważywszy na ilość ludzi, która przechodzi między peronami przez tory.

Wszystko to spowodowane jest tym, że firma która zajmowała się remontem stacji zbankrutowała, nie budując przejścia z budynku stacji na peron 2. W efekcie ludzie zmuszeni są do dość długiego spaceru, aż do ulicy Legnickiej, gdzie przejściem, o wątpliwym standardzie i zapachach, można się legalnie dostać na peron. Taka sytuacja trwa od lat. Miejmy nadzieję, że w końcu i ten horror się skończy i stacja Mikołajów będzie wizytówką Wrocławia dla ludzi przyjeżdżających od strony Szczecina, Poznania czy Łodzi. Ponadto zostanie otwarty nowy przystanek kolejowy na wysokości cmentarza Osobowickiego. Komunikacyjnie patrząc, może być on sporym udogodnieniem dla mieszkańców Osobowic czy Rędzina. Z naszych informacji wynika, że przystanek będzie otwarty na pewno przed Świętem Zmarłych. Ciekawe czy wrocławianie wezmą pod uwagę podróż pociągiem na cmentarz. Inną inwestycją jest odnowienie konstrukcji nad ulicami Starograniczną i Legnicką. Wiadukt w okolicach stacji Mikołajów nie będzie wymieniany a jedynie poddany czyszczeniu i odmalowaniu. Największe utrudnienia będą w okolicach ulicy Grabiszyńskiej. Tamtejszy wiadukt jak również układ torowy zostanie przebudowany. Starą kratową konstrukcję, zastąpi nowa, łukowa. Przebudowa zostanie zrobiona tak, że nie zostanie odwołane żadne z 240 połączeń kolejowych przemierzających codziennie to miejsce, jednakże ruch tramwajowy zostanie wstrzymany, a samochody będą miały tylko po jednym pasie w każdym kierunku.

Zaciśnijmy zęby i postarajmy się jakoś ten trudny okres wytrzymać wierząc w to, że po tych remontach i modernizacjach, kolej nie będzie siedliskiem syfu i zarazy a wzorem szybkiej i pięknej komunikacji.

Raport specjalny: Zmiany w komunikacji miejskiej
Raport specjalny: #TORYwolucja

Modernizacja wrocławskiego węzła kolejowego