Dzisiaj (5 czerwca) pojawił się na stronie BIPu MPK Wrocław projekt o nazwie „dostawa 6 sztuk fabrycznie nowych, wieloczłonowych, całkowicie lub częściowo niskopodłogowych,
jednokierunkowych tramwajów z możliwością skorzystania z prawa opcji w zakresie dostawy 19 sztuk fabrycznie nowych tramwajów”. Jak sama nazwa wskazuje, wrocławska spółka ma zamiar kupić nowe tramwaje. Wszystko byłoby świetnie gdyby nie jeden warunek: MPK musi otrzymać dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 w ramach przygotowanego wspólnie z urzędem miasta projektu ZSTS II znajdującego się w chwili obecnej na liście rezerwowej tego programu.
Początkowe informacje mówiły, że maksymalna liczba pojazdów wyniesie 25. Utrzymano te obietnice. Jest to oczywiste że końcowa liczba jest zależna od atrakcyjności oferty producentów oraz poziomu wsparcia z UE. Warunki jakie postawiło MPK dają możliwość wzięcia udziału w przetargu praktycznie wszystkim czołowym producentom pojazdów szynowych.
Nowe pojazdy powinny być częściowo lub całkowicie niskopodłogowe (minimum 20%), posiadać klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny motorniczego, mieć możliwość zamontowania na dachu superkondensatora, posiadać system monitoringu, system informacji pasażerskiej oraz system zliczania pasażerów. Jeżeli wszystko dobrze pójdzie to „uniwersalne” tramwaje (tzn. nadające się do jazdy po każdym torowisku) mają zostać dostarczone w 3 partiach. I do 20.05.2015 (trzy tramwaje) , druga między (kolejne trzy) 21.05 a 30.06, trzecia (do 19 sztuk) od 01.07 do 15.11. Dobra informacją jest że pojazdy nie będą przypisane do konkretnych linii.
Jak myślicie? Kto wystartuje w przetargu, a kto go wygra? Protram, Solaris, Pesa, Skoda, Modertrans? Podzielcie się ze swoimi przemyśleniami w komentarzach!