Z pasją o komunikacji!

Wczoraj na swoim profilu na Facebooku Wrocławskie Forum Komunikacyjne poinformowało o zaprzestaniu kursowania tramwajów Pesa na liniach 5 i 11.

 


To jest Wrocław! Po wielu miesiącach kursowania PES Twist na linii nr 5 oraz 11 nagle się okazało, że te tramwaje nie mogą korzystać z łuku Piłsudskiego, Kołłątaja! Dlatego na liniach 5 i 11 nie zobaczycie już PES! [informacja z profilu Fb WFK]


 

Przypomnijmy, że Pesy na linii 5 jeździł od 7 grudnia 2015 roku. W sumie mogły one obsługiwać cztery linie: 5, 11, 23, 33. Teraz zostały tylko dwie z nich. Zakupione w czerwcu ubiegłego roku całkowicie niskopodłogowe tramwaje w dalszym ciągu borykają się z problemami wynikającymi z ograniczeń przestarzałej infrastruktury. Od tego czasu zmieniło się niewiele. W pierwszej kolejności przed zakupem powinno się pomyśleć o testach nowego taboru jeśli nie potrafi się wykonać w prawidłowy sposób pomiarów i symulacji. Przecież według pierwotnych założeń te tramwaje nie miały być przypisane do konkretnych linii. Kiedy przyjechały do Wrocławia okazało się, że jednak są problemy, których następstwa odczuwamy do dzisiaj.

 


Wstrzymaliśmy się chwilowo z wysyłaniem tramwajów Pesa na linie 5 i 11 (kursują one na innych linach), bo stwierdziliśmy potrzebę dokonania drobnej korekty peronu przy ul. Piłsudskiego. Po jej wykonaniu przez ZDiUM Pesy "lada dzień" wrócą na te linie - mówi Agnieszka Korzeniowska, rzecznik prasowa MPK.


 

Bardzo ciekawy jest także rozkład linii 23. Jest ona w zdecydowanej większości obsługiwana taborem niskopodłogowym w porównaniu do innych (pomijając 31, 32, 33). Ciekawe co ku temu przemawia? Przecież nie notuje się tu dużych napełnień, ani większej ilości przejazdów osób z ograniczeniami ruchowymi. Oczywiście można się domyślać, że jest to spowodowane tym, że Pesy nie mają problemów z pokonaniem tej trasy. Nie da się ukryć, że nie są one tu wcale potrzebne. Dla przykładu w dni wolne na linii 23 praktycznie każdy kurs jest niskopodłogowy, a na linii 8 co drugi lub co trzeci.

Na koniec wypada zacytować klasyka: Wrocław chciał dobrze, ten tramwaj jest bardzo nowoczesny (...), są nawet systemy zapachowe (które nie są używane - przyp. red.). No ale wyszło jak zwykle... Cieszmy się więc z tego co jest!

Raport specjalny: Zmiany w komunikacji miejskiej
Raport specjalny: #TORYwolucja

Zabierają Pesy z linii 5 i 11