Niedawno MPK ogłosiło przetarg na nowe tramwaje, a dzisiaj otworzyło oferty w przetargu na nowe autobusy.
Przetarg
Obecne postępowanie przetargowe to efekt wcześniejszej próby zamówienia pojazdów. Ówczesny przetarg dotyczył 60 autobusów + rozszerzenie nawet do stu sztuk. Pomimo wielu pytań potencjalnych wykonawców nikt nie złożył oferty. MPK powtórzyło przetarg, zmieniając pewne kryteria (m.in. uwzględniając wcześniejsze pytania i sugerowane rozwiązania wykonawców). Pojazdy będą wyposażone wg. "standardu wrocławskiego", czyli zapowiedzi zewnętrzne i wewnętrzne, klimatyzacja, ekrany z najbliższymi przystankami oraz ekrany multimedialne, gniazda USB, niebieska tapicerka.
Kto i za ile?
Chętne do wydzierżawienia autobusów okazały się dwa konsorcja:
- EvoBus sp. z o.o. i Mercedes-Benz Leasing Polska sp. z o.o. - 168 268 779,20 zł brutto i 48-miesięczną gwarancję,
- mLeasing sp. z o.o. i MAN Truck & Bus Polska sp. z o.o. - 168 883 495,36 zł brutto i 48-miesięczną gwarancję.
Przypomnijmy, że MPK chce przeznaczyć na dzierżawę autobusów 101 789 880 zł brutto. Oferty są znacznie powyżej budżetu.
Jakie?
Ku zaskoczeniu większości w przetargu udział wzięli najbardziej renomowani producenci autobusów: Mercedes oraz MAN. Tym razem zabrakło Solarisa. Mercedes zaproponował (według portalu infobus.pl) Citaro C2, czyli pojazd, który już jeździ we Wrocławiu. To srebrny egzemplarz testowy o numerze taborowym #8342. MAN natomiast postawił na autobusy z rodziny Lion’s City - także dobrze znane wrocławianom. Są one eksploatowane w Michalczewski sp. z.o.o.
MPK informuje, że przetarg zostanie rozstrzygnięty w ciągu 2-3 tygodni.