1 lipca bieżącego roku MPK testowo wprowadzi nową organizację ruchu tramwajów na dwóch wrocławskich przystankach podwójnych dla tramwajów - chodzi o wybudowane kilka lat temu za olbrzymie kwoty przystanki Zamkowa i Świdnicka.
Od tego dnia tramwaje w najgorszym wypadku mogą zatrzymać się na każdym z tych przystanków dwukrotnie. Jeżeli pierwsza część peronu (za pasami) jest zajęta przez inny pojazd to motorniczy otworzy drzwi przed przejściem dla pieszych (druga część przystanku), a po otrzymaniu "zielonego światła", zatrzyma się na ponownie na pierwszej części. Rozwiązanie to ma pomóc osobom niedowidzącym i niepełnosprawnym w orientacji na przystanku. Czekając na pierwszej części mamy gwarancję, że wsiądziemy do pojazdu. Dotychczas, tramwaj mógł stanąć tylko raz na przystanku. W największym skrócie - na tych dwóch przystankach, zlokalizowanych w niewielkim odstępie, każdy tramwaj w najgorszym wypadku otworzy i zamknie drzwi aż czterokrotnie. Warto dodać, iż trasa W-Z, na której leżą te przystanki, jest jednym z najbardziej ruchliwych odcinków wrocławskiej sieci tramwajowej.
MPK postanowiło także wprowadzić pewne ułatwienie dla osób w autobusach. Sukcesywnie będą one wyposażane w informację o numerze linii po lewej stronie pojazdu. Będzie to polegać po prostu na włożeniu przez kierowcę papierowej kartki formatu A4 z nadrukowanym numerem linii za boczną szybę.
Wiele usprawnień sugerowanych przez pasażerów wciąż czeka na wdrożenie. Na tablicach DIP nie ma informacji, które kursy tramwajów są obsługiwane taborem dostępnym dla osób o ograniczonej mobilności. Nie wróciły także zapowiedzi następnego przystanku wygłaszane przy okazji zapowiadania przystanku, na którym aktualnie znajduje się pojazd.