30 stycznia MPK otworzyło oferty w przetargu na dzierżawę 60 nowych autobusów. Jedynym oferentem okazał się już być dobrze zadomowiony we Wrocławiu, Mercedes-Benz.
Przetarg został ogłoszony przez firmę w połowie grudnia. Opiewa on na dostawę łącznie 60 fabrycznie nowych wozów - 29 przegubowych oraz 31 solo. Według SIWZ, wyposażenie autobusów ma być identyczne co w niedawno debiutujących autobusach marki Isuzu firmy Mobilis. Będzie się na nie składał m.in wewnętrzny ekran SIP w formie "e-korali", elektroniczna tablica wyświetlająca numer linii po lewej stronie autobusu, ładowarki USB oraz wiele innych udogodnień, które od kilku lat są standardem w każdym przetargu na autobusy, ogłaszanym przez MPK. Nie wiadomo jednak, czy w nowych autobusach wróci żółty pasek na dole burt.
Jedyną ofertę złożyło konsorcjum Evobus i Pekao Leasing, a jej wartość wyceniono na 122 miliony złotych. Przewyższyła ona jednak szacunki spółki o 4 miliony złotych, jednak różnica w cenie wydaje się być bardzo niska, więc o ile oferta nie zawiera żadnych błędów formalnych, droga do dzierżawy nowych autobusów jest otwarta.
Mercedes-Benz to znany we Wrocławiu producent autobusów. Obecnie po ulicach miasta kursuje ponad 200 sztuk wozów z logiem gwiazdy. Pierwsze 100 Mercedesów Citaro pojawiło się w mieście w latach 2008-2009. Dwa wyjątkowe autobusy - srebrne O530K i O530G C2 dotarły do firmy w 2011 roku. Na dostawę kolejnych nowych Mercedesów trzeba było czekać do 2018 roku, kiedy swoje regularne kursy zaczęło wykonywać 60 nowych Citaro C2 - 20 solówek i 40 przegubowców. Rok później flota 18-metrowych C2 powiększyła się o kolejnych 50 egzemplarzy.
Najnowsza odsłona Mercedesów C2 dla Wrocławia zawiera nieco różnic w porównaniu do autobusów wyprodukowanych w latach 2017 i 2018. Z zewnątrz można zauważyć zastosowanie innych wyświetlaczy o większej rozdzielczości oraz szeroki wyświetlacz z tyłu, prezentujący numer linii i kierunek jazdy autobusu. Najłatwiej jednak autobusy te odróżnić od starszych C2 poprzez brak żółtego paska w czerwonej partii malowania na dole burt autobusu. Wchodząc do środka, również widać zmiany. Przede wszystkim, nowe Citaro posiadają zupełnie nowy model sufitu, znany dotąd jedynie w elektrycznej wersji Citaro. Panele świetlne są rozmieszczone poprzecznie co około 75 centymetrów. Wskutek tej zmiany, oświetlenie wewnątrz po zmroku jest bardziej nastrojowe i mniej męczy oczy. Podsufitki, złożone w starszych Mercedesach z metalowego "dołu" i "góry" z tworzywa sztucznego, są w nowych Citaro zamontowane jako jednolity element, wykonany w całości z plastiku, wklęsło zagiętego przy szybach. Przyciski STOP oraz ciepłego guzika zyskały rzucające się w oczy, żółte obudowy. Sygnał przed zamknięciem drzwi jest krótszy, a uwagę pasażerów zwracają także mrugające wówczas świecące na czerwono lampki, umieszczone nad drzwiami. Nieznaczne zmiany zaszły też w kabinie kierowcy.
Nowe autobusy ostatecznie mają położyć kres eksploatacji wszystkich autobusów marki Volvo we Wrocławiu. Dostawa nowych wozów jest planowana jesienią tego roku.