Koniec 2011 roku to termin powstania na Kozanowie nowego torowiska tramwajowego z dwiema krańcówkami.
Nowoczesne tabor – Skody 19T, czyli wozy Tramwaju Plus, zawiozą pasażerów na stadion, a mieszkańców Kozanowa na ich osiedle. Wartość całej inwestycji to około 100 mln zł. W jej ramach rozpoczęła się już wycinka drzew wzdłuż ul. Pilczyckiej, wyburzone zostały budynki stojące na trasie tramwaju.
Nowe torowisko zostanie wpięte do istniejącego na skrzyżowaniu ul. Legnickiej i Milenijnej. Pobiegnie Milenijną między jezdniami - tam zostanie wyciętych kilkanaście drzew - i skręci w stronę Pilczyckiej. Cały czas będzie przebiegało po północnej stronie ulicy, czyli od strony Kozanowa.
Za skrzyżowaniem z Kozanowską, przy Kolistej, powstanie nowy przystanek tramwajowy. Kolejny umiejscowiony będzie przed krzyżówką z Dokerską. Tu torowisko rozwidli się na dwie osobne nitki.
Jedna poprowadzi przez osiedle Kozanów, do krańcówki przy ul. Gwareckiej. Na Dokerskiej wsiąść i wysiąść będzie można na dwóch przystankach umiejscowionych w rejonie skrzyżowania z Sielską oraz przy istniejącej dziś pętli autobusowej.
Ostatni przystanek końcowy na tej trasie zaplanowano na wysokości ogródków działkowych przy ulicy Gwareckiej. Drugą nitka nowego torowiska pojedziemy aż pod nowy stadion. Krańcówka, czyli ostatni przystanek, będzie umieszczona na dawnej działce państwa Krzywdów, rodziną, z której wywłaszczeniem były początkowe spore problemy. Tramwaj przejedzie przez nowy most, który stanie po północnej stronie obecnego, używanego przez samochody, rowerzystów oraz samych pieszych. Wzdłuż Pilczyckiej powstaną też ekrany akustyczne. Według planów, mają stanąć po obu stronach drogi, między skrzyżowaniem z Dokerską i Górniczą oraz między Modrą a Dokerską, od strony Kozanowa. A od skrzyżowaniem z Milenijną do Gwareckiej, wzdłuż torów zostanie wybudowana ścieżka rowerowa. Jej odnoga pobiegnie też wzdłuż Dokerskiej. Należy pamiętać, że osiedle Kozanów ma już piękne i malownicze połączenie rowerowe z Mostem Milenijnym. Mianowicie chodzi o trasę wzdłuż wałów przeciwpowodziowych.
- Budowę torowiska i remont ulicy przeprowadzimy tak, by ulica była przygotowana do poszerzenia w przyszłości - mówi Marek Szempliński ze spółki Wrocławskie Inwestycje, która odpowiada za przebudowę dróg i torów wokół powstającego na Euro stadionu.
Okazuje się, że na czteropasmową ul. Pilczycką jest miejsce bez konieczności wyburzania wielu obiektów. Na wysokości kościoła Macierzyństwa Najświętszej Marii Panny, który stoi u zbiegu z ul. Gwarecką (taki biały kościół), drogę można poszerzyć. Torowisko tramwajowe biegnie na tyłach świątyni i wzdłuż istniejącej jezdni jest miejsce na dwa dodatkowe pasy. Bezpieczny jest też sklep PSS Społem w pobliżu. Szacuje się, że na poszerzenie ul. Pilczyckiej na całej długości potrzeba około 50 mln zł.