Dokładny termin liniowych kursów Tramwaju Plus jest nadal nieznany. Tory z Gaju na Kozanów będą gotowe wiosną 2012, a ze stadionu Olimpijskiego na stadion miejski - jesienią.
Nie jest to jednak przeszkodą, gdyż pierwsza linia T+ może ruszyć w czerwcu (Stadionu Olimpijskiego na Wierzbową lub mosty Mieszczańskie). Aby uruchomić nową linię brakuje jeszcze kilku wozów, gdyż dwa to za mało, a do kursów liniowych co 6 min jest potrzebne 10 wozów i jeden rezerwowy.
Dwie pierwsze Skody we wtorek przeszły testy podczas jazdy miejskiej. Następnym mankamentem jest stan wrocławskich torowisk, otóż nie wszystkie są godne tego, aby mogła po nich podążać nowoczesna Skoda 19T.
Tory na Gaj od kilku miesięcy są już gotowe. Z Gaju będą kursowały dwie linie Tramwaju Plus: jedna na Kozanów, druga na stadion. Każda z nich będzie jeździła co 12 minut, więc z pętli tramwaj będzie ruszał co 6 - mówi Jacek Kurzeja z sekcji ds. rozwoju transportu szynowego we wrocławskim magistracie. Niestety zanim do tego dojdzie tramwaje muszą mieć swoje pętle, czyli Kozanów i stadion, gdzie mają docierać wozy z Gaju, będą gotowe jako ostatnie – dopiero wiosną przyszłego roku. Wcześniej można uruchomić jednak linię łączącą stadiony – Olimpijski i miejski przy ul. Śląskiej, jednak jak wcześniej wspomniałem potrzeba do tego wyremontowanych torowisk. Pracujemy nad tym, żeby nowe skody nie stały na zajezdni, tylko żeby jak najszybciej wyjechały na ulice. Jednak to wcale nie jest takie proste, bo na ten rok zaplanowane jest tak wiele remontów torowisk, że dopóki nie rozstrzygną się przetargi, trudno ustalić jakiś harmonogram - mówi Jacek Kurzeja.
Na obecną chwilę wszystko wskazuje na to, że najszybciej remont skończy się koło Olimpijskiego, skąd będą mogły jeździć Skody na Wierzbową lub mosty Mieszczańskie.