Nie ma prądu?! Trzeba przenieść - tak Mennica Polska postanowiła rozwiązać problem z tymi biletomatami, do których nie da rady podłączyć stałego zasilania.
Biletomaty stojące w różnych punktach miasta, do których nie udało się podłączyć stałego zasilania energią elektryczną zostały przeniesione w nowe miejsca - gdzie taka możliwość istnieje. Jeśli zobaczysz kawałek betonu, cztery dziury, oraz kilka kabli, oznacza to, że automat został zabrany i przeniesiony w inny punkt miasta. I tak o to prezentuje się lista przeniesionych automatów:
1. ul. Krucza / ul. Gajowiska - przeniesiony na drugą stronę tego samego skrzyżowania,
2. ul. Balonowa / ul. Hynka - przeniesiony na skrzyżowanie ulic Bałtycka / Obornicka,
3. ul. Kazimierza Wielkiego / ul. Świdnicka - przeniesiony w tej samej lokalizacji na róg ulic Kazimierza Wielkiego z Szewską,
4. pl. Bema - przeniesiony w obrębie placu. Skrzyżowania,
5. ul. Armii Krajowej 10 (przystanek autobusowy) - przeniesiony do przejścia podziemnego na pl. Jana Pawła II,
6. pl. Dominikański rejon ul. Oławskiej - przeniesiony do przejścia podziemnego w tej samej lokalizacji (Przejście Winogronowe),
7. ul. Bezpieczna 34- przeniesiony do przejścia podziemnego na pl. Jana Pawła II,
8. ul. Kazimierza Wielkiego / ul. Świdnicka - przeniesiony do przejścia podziemnego w tej samej lokalizacji (ul. Świdnicka).
Co się okazuje?! Niektóre automaty udało się przenieść na drugą stronę ulicy, aby podłączyć im stałe zasilanie. Z pozostałymi było już tylko gorzej. Przeniesiono je prawie na drugą cześć miasta ( tak jak w tym przypadku: ul. Balonowa / ul. Hynka - przeniesiony na skrzyżowanie ulic Bałtycka / Obornicka.) i mieszkańcy okolicy narzekają, że teraz nie mają gdzie kupić biletów, czy zakodować go na URBANcard. W okolicy ul. Balonowej zlikwidowano niedawno jedyny kiosk, w którym można było kupić lub zakodować bilet. Teraz, gdy zabrano automat, mieszkańcy muszą specjalnie iść pieszo do kolejnego automatu.
Jak zapewnia Michał Zalewski: - W miejscach, z których przenoszone są automaty, rozbudowywana będzie sieć sprzedaży oparta o indywidualne punkty sprzedaży tak, aby pasażerowie nie odczuli braku urządzenia w danej lokalizacji.