Tramwaj Plus stoi w korku na Podwalu. Fakt znany każdemu. Nawet zyskał już przydomek „Korek plus”.
Tak jak na całej długości linii 32 PLUS tramwaj w miarę sprawnie pokonuje trasę, tak tam utyka w korku i traci cenny czas. Kto na tym najwięcej traci? Oczywiście my, pasażerowie.Jednak jest dobra wiadomość. W październiku torowisko na podwalu zostanie wydzielone. Jednakże tylko w stronę placu Jana Pawła II, od pl. Orląt Lwowskich.
W tym samym czasie zostaną przeprowadzone badania w kierunku przeciwnym (do placu Orląt Lwowskich), mające na celu ocenę, kiedy wydzielić torowisko.
Oczywiście, kierowcy samochodów nie są z takiego rozwiązania zadowoleni. Mimo tego uważam, że komunikacja miejska w mieście powinna być uprzywilejowana, aby ludzie właśnie do niej się przesiadali, i na co dzień nie korzystali z samochodów, a właśnie z transportu publicznego. Wiadomość o wydzieleniu torowiska jest na pewno dla nas, pasażerów, bardzo dobra. Jednakże od razu zapala nam się lampka w głowie, bo zapowiedzi i planów było multum, a zrealizowanych już nieco mniej.
Mam nadzieję, że tym razem tak nie będzie i wszystko pójdzie pomyślnie. Jednakże pamiętajmy o tym, że we Wrocławiu tramwaje miały omijać korki tunelami pod centrum i jeździć 90km/h, no cóż chyba nie wyszło…