Z pasją o komunikacji!

Już w kilku tramwajach typu 105NaWr205WrAs oraz autobusach marki Volvo możemy zaobserwować jak realizowany jest projekt współfinansowany z funduszy unijnych.

Nosi on nazwę "Poprawa jakości i bezpieczeństwa systemu komunikacji publicznej Wrocławia poprzez działania podejmowane przez MPK Sp. z o.o. współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013".

W wyżej wymienionych pojazdach sukcesywnie pojawiają się kamery, a w autobusach Volvo oraz Protramach 205WrAs dodatkowo ekrany LCD.

W sumie będzie zamontowany:

  • monitoring wizyjny w 251 autobusach i tramwajach;
  • system informacji dla pasażerów w 37 autobusach typu VOLVO - solo; 99 autobusach typu VOLVO - przegubowych, 18 tramwajach typu 205WrAs i 17 tramwajach typu ŠKODA 16T;
  • system obserwacji i monitorowania potoków pasażerskich w 8 tramwajach i 10 autobusach.

 

Cały system jest montowany przez firmę Protram.

W tramwajach typu 105NaWr znajduje się w sumie 10 kamer. W pierwszym i drugim po 5 z tym, że jedna w drugim wagonie jest umieszczona na zewnątrz nad ostatnimi drzwiami. Prowadzący pojazd ma do dyspozycji dwa ekrany z podglądem "na żywo". Kontrowersyjna jest kamera patrząca na stanowisko motorniczego, gdyż odbiera ona jemu całkowicie prywatność.

W sumie nie wiadomo po co montować monitoring w tak starych i zniszczonych wozach zamiast zainwestować te pieniądze w coś innego.

© wroclawskakomaunikacja.pl | Rozmieszczenie kamer w drugim wagonie tramwaju typu 105NaWr.  © wroclawskakomaunikacja.pl | Rozmieszczenie kamer w pierwszym wagonie tramwaju typu 105NaWr.

 

  • dscf2741
  • dscf2743
  • dscf2744
  • dscf2745
  • dscf2746
  • dscf2752
  • dscf2762
  • dscf2769
  • dscf2772
  • dscf2776

W wagonach 205WrAs kamery są rozmieszczone identycznie jak w najnowszych wersjach 205tek, które od nowości były już w nie wyposażone. Oprócz kamer posiadają one jeszcze ekrany LCD w środkowym członie.

  • dscf2778
  • dscf2796
  • dscf2799
  • dscf2807
  • dscf2812


W autobusach Volvo powoli też pojawiają się kamery oraz ekrany LCD.

Niektóre z nich mają już po 11 lat i są w fatalnym stanie, więc raczej powinny zostać skasowane, a nie bez sensu unowocześniane.

Co ciekawe kamery, które są montowane miały być wandaloodporne, a wcale takie nie są. W 105tkach sufit jest tak niski, że bez problemu można je przestawić, aby "patrzyły" w inną stronę lub mocnej pociągnąć i oderwać.


W zajezdniach pojawiły się routery oraz specjalne anteny przez które będą wysyłane nagrania z kamer znajdujących się w pojazdach na serwer MPK. Jak na razie cały system nie działa, gdyż w wozach MPK nie ma jeszcze skrzynek zapisu.

Czy Waszym zdaniem montaż monitoringu w pojazdach komunikacji to dobry pomysł?

Raport specjalny: Zmiany w komunikacji miejskiej
  • Remont nawierzchni na rondzie Reagana

    W sobotę 4 czerwca 2022 r. rozpocznie się remont nawierzchni na rondzie Reagana przy peronie 1 i 2. W związku z tym swoje trasy zmienią linie tramwajowe 1, 2, 10, 33 i 70 oraz autobusowe C, D, 111,...


  • Zamknięcie mostu Piaskowego i otwarcie Pomorskiej

    Od dnia 28 maja 2022 roku (sobota) planowane jest wprowadzenie zmian tras linii tramwajowych i autobusowych. Szczegóły znajdują się poniżej.


  • Zmiany tras linii 8, 9, 11, 17 i 23

    W związku z planowanym przeprowadzeniem prac związanych z wymianą szyn w torowisku przy moście Piaskowym, tylko w dniach 28-29 maja 2022 roku (sobota-niedziela) planowane jest wprowadzenie zmiany...


Raport specjalny: #TORYwolucja

Monitoring w pojazdach MPK