W przeciągu najbliższych pięciu lat możemy spodziewać się rewolucji w okolicach pętli Oporów, gdyż właśnie tam za kilka wiosen rozpocznie się remont.
Kilka tygodni temu pewne okazało się to, że wymiana torowiska od pętli Cmentarz Grabiszyński do pętli Oporów (wraz z pętlą) jest konieczna. 2017 lub 2018 rok – wówczas ma rozpocząć się odnowienie szyn.
Inwestycja ta była potrzebna, bo stan torowiska w tamtych rejonach jest dramatyczny. Minusem będzie jednak to, że po raz kolejny mieszkańcy Wrocławia, a przede wszystkim tamtych rejonów będą musieli przechodzić to samo – czyli utrudniony dojazd do pętli Oporów. Przypomnijmy, iż już kilkakrotnie odbywały się tam remonty między innymi na ulicy Grabiszyńskiej.
Miejmy nadzieje, że to nie ostatnia taka dobra informacja, gdyż na remont torowiska pasażerowie czekają również w innych miejscach miasta, a tu możemy wspomnieć o ulicy Nowowiejskiej lub o szynach prowadzących na Biskupin (od Zoo do Biskupina).
Inne planowane remonty:
- Wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego - Świdnicka, od ul. Powstańców Śląskich - rok 2013.
- Wymiana automatów rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich - aleja Hallera - rok 2014.
- Wymiana rozjazdu u zbiegu ulic Świdnicka/Podwale (pojedynczy dwutorowy od południa) - rok 2014.
- Wymiana rozjazdu na placu Społecznym (pojedynczy dwutorowy od mostu Pokoju) - rok 2014.
- Remont torowiska na placu Społecznym od pl.Wróblewskiego do estakady - rok 2015.
- Wymiana rozjazdu u zbiegu ulic Świdnicka/Podwale (pojedynczy dwutorowy od zachodu) - rok 2015.
- Wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu Borowska/Ślężna (podwójny, dwutorowy od zachodu) - rok 2015.
- Remont torowiska na ul. Wróblewskiego od ul.Kopernika do ul.Tramwajowej - lata 2015-2016.
- Wymiana rozjazdu na placu Legionów (pojedynczy dwutorowy od Sądowej) - rok 2016.
- Remont torowiska - pętla Zawalna - rok 2017.