Z pasją o komunikacji!

Dawno we Wrocławiu nie testowano autobusu. Od 9 czerwca po wrocławskich ulicach jeździ bialutki Mercedes Conecto LF G. Sprawdziliśmy go.

Mercedes Conecto to druga obok rodziny Citaro rodzina autobusów od niemieckiego producenta. Czym różnią się od eksploatowanych już we Wrocławiu Citaro? Głównym atutem produkowanych w Turcji Mercedesów ma być cena. Ale czy odbija się ona na komforcie jazdy od strony pasażera? Najpierw jednak, troszkę informacji o testowanym modelu.

Łączna ilość miejsc w białym Mercedesie to 145. Składają się na to 42 siedzące i 104 stojące. Standardowo - klimatyzacja (zresztą bardzo dobra, ale o tym zaraz), system informacji pasażerskiej oparty na rozwiązaniach firmy Pixel i SiMS, monitoring, silnik spełniający normy EURO 6 oraz pół-miękkie tapicerowane foteliki. Ten konkretny egzemplarz pochodzi z 2015 roku. Wcześniej testowały go przedsiębiorstwa z Gdyni, Grudziądza i Lublina.

Wnętrze autobusu jest utrzymane w trzech dominujących barwach. Czerwonym - tapicerka siedzeń oraz cętki na wykładzinie, żółtym - poręcze oraz szarym - ścianki i sufit wozu. W przeciwieństwie do starszych wrocławskich Citaro wchodząc do autobusu w ciepły dzień odczujemy skuteczne działanie klimatyzacji. W testowanym egzemplarzu pracowała ona perfekcyjnie. Nie było zbyt duszno i gorąco, ani też za zimno.

Silnik nie jest bardzo głośny więc nie drażni pasażera podczas podróży. Foteliki są wygodne, nie ma co na nie narzekać. Komfort jazdy (ze strony pasażera) jest praktycznie taki sam jak w Mercedesach z serii Citaro.

Mimo, że Conecto to całkiem ciekawa alternatywa dla Solarisa to testowany egzemplarz nie jest perfekcyjny. Spasowanie niektórych elementów jest niskiej jakości. Po kilkunastu miesiącach jazd testowych odkleja się wykładzina na rampie dla wózków inwalidzkich. Razi też brak odpowiedniej programacji bocznego wyświetlacza numeru linii oraz wyłączony ekran LCD w sekcji B pojazdu. Mógłby on pokazywać przebieg trasy, bo jedyną informacją pasażerską wewnątrz jest tablica przepływowa, "decha" zaczepiona o wylot powietrza z układu chłodzenia oraz zapowiedzi przystanków.

Czy Conecto to dobry autobus? Mimo mankamentów tak. Czy MPK powinno odkupić testowany egzemplarz? Tak, jeśli zostaną poprawione wszystkie usterki i zamontuje się pełny system informacji pasażerskiej.

Jeśli jeszcze nie jechaliście starym-nowym Mercedesem to serdecznie zapraszamy! A jeśli już jechaliście, to zachęcamy do podzielenia się z nami swoimi opiniami o Conecto. MPK czeka także na Wasze uwagi. Możecie je wysłać poprzez wiadomość prywatną na Facebooku wrocławskiego przewoźnika.

 

  • Galeria
  • _DSC3944
  • _DSC3946
  • _DSC3947
  • _DSC3950
  • _DSC3951
  • _DSC3953-1
  • _DSC3953
  • _DSC3957
  • _DSC3958
  • _DSC3960
  • _DSC3965
  • _DSC3968
  • _DSC3969
  • _DSC3977
  • _DSC3979-1
  • _DSC3980
  • _DSC3981
  • _DSC3985
  • _DSC3990
Raport specjalny: Zmiany w komunikacji miejskiej
  • Remont nawierzchni na rondzie Reagana

    W sobotę 4 czerwca 2022 r. rozpocznie się remont nawierzchni na rondzie Reagana przy peronie 1 i 2. W związku z tym swoje trasy zmienią linie tramwajowe 1, 2, 10, 33 i 70 oraz autobusowe C, D, 111,...


  • Zamknięcie mostu Piaskowego i otwarcie Pomorskiej

    Od dnia 28 maja 2022 roku (sobota) planowane jest wprowadzenie zmian tras linii tramwajowych i autobusowych. Szczegóły znajdują się poniżej.


  • Zmiany tras linii 8, 9, 11, 17 i 23

    W związku z planowanym przeprowadzeniem prac związanych z wymianą szyn w torowisku przy moście Piaskowym, tylko w dniach 28-29 maja 2022 roku (sobota-niedziela) planowane jest wprowadzenie zmiany...


Raport specjalny: #TORYwolucja

Testujemy Mercedesa Conecto (ZDJĘCIA)