GALERIA WNĘTRZ
OPIS POJAZDU
MAN Lion's City to seria nowoczesnych autobusów niskopodłogowych, produkowana przez niemiecki koncern MAN od 2004 roku. Jest to bezpośredni następca autobusów MAN trzeciej generacji. Są to autobusy cenione i popularne w wielu miastach Europy, cechujące się wysoką dynamiką jazdy oraz bezawaryjnością. Podczas okresu produkcyjnego pojawiały się niewielkie zmiany w stylistyce zewnętrznej autobusu - zwłaszcza frontu. MANy z serii Lion's City są produkowane wyłącznie w Polsce - do 2015 roku w miejscowości Sady pod Poznaniem, następnie w zakładach MAN Bus w Starachowicach. W 2017 roku zaprezentowano drugą generację autobusów z serii Lion's City. MANy w wersji solo są produkowane w dwóch wersjach - z silnikiem leżącym (A21) oraz z wieżowym (A37). We Wrocławiu jeżdżą jedynie MANy z silnikiem stojącym.
Po wygraniu przetargu na obsługę części linii autobusowych we Wrocławiu, firma Michalczewski, zakontraktowała 19 sztuk tych autobusów do obsługi tego kontraktu. Firma zdecydowała się na kupno autobusów właśnie z logo lwa z powodu ugruntowanej pozycji marki MAN w swoim taborze - autobusy tej serii (odrobinę starsze, bo NL223), eksploatowane przez Michalczewskiego w Warszawie, były bardzo chwalone przez przewoźnika, toteż firma zdecydowała się je zamówić również do Wrocławia. Regularne kursy autobusy te rozpoczęły w lipcu 2015 roku. Dostawy wozów zakończyły się we wrześniu 2015 roku. W marcu 2017 roku firma poinformowała o dokupieniu kolejnych 11 sztuk tych autobusów. Dodatkowe MANy wyruszyły na trasy 4 września 2017 roku. Zostały zakupione przez firmę z myślą o obsłudze linii 133. Gdy firma zakończyła obsługę tejże linii, dodatkowe MANy (za wyjątkiem #4427) zostały zwrócone producentowi. Dostawa tych autobusów z 2017 roku nieco różniła się od poprzednich - wozy te zostały wyposażone w skuteczniejszą klimatyzację, nowe siłowniki drzwiowe, odrobinę wygodniejsze fotele czy odświeżony kokpit kierowcy. Charakteryzował je także brak ładowarek USB. Trzy sztuki, zwrócone przez Michalczewskiego do MANa, wróciły na wrocławskie drogi za pośrednictwem spółki DLA, która zakupiła je z myślą o obsłudze komunikacji w gminie Kąty Wrocławskie.
Solowe MANy napędzane są przez silnik MAN D0836LOH72 o mocy 290 KM. Jest on sprzężony z sześciobiegową, automatyczną skrzynią biegów ZF EcoLife 6AP1400B. Pojazdy są również wyposażone w szereg udogodnień dla pasażerów, takich jak klimatyzacja, ładowarki USB (oprócz #4427) czy zaawansowany system SIP.
DANE PODSTAWOWE
PRODUCENT: MAN
MIEJSCE PRODUKCJI: Polska (Sady, Starachowice)
TYP AUTOBUSU: solo, niskopodłogowy
PREMIERA: 2004
LATA PRODUKCJI: 2004 -
DANE TECHNICZNE
DŁUGOŚĆ POJAZDU: 11980 mm
WYSOKOŚĆ POJAZDU: 3050 mm
MASA CAŁKOWITA: 18000 kg
LICZBA DRZWI: 3
UKŁAD DRZWI: 2 - 2 - 2
SZEROKOŚĆ DRZWI: 1250 mm
WYS. PODŁOGI W 1. DRZWIACH: 320mm (-90mm przyklęk)
WYS. PODŁOGI W 2. DRZWIACH: 340mm (-90mm przyklęk)
WYS. PODŁOGI W 3. DRZWIACH: 340mm (-90mm przyklęk)
SZEROKOŚĆ POJAZDU: 2500 mm
MOC SILNIKA: 290 KM
SKRZYNIA BIEGÓW: ZF 6AP1400B
ILOŚĆ BIEGÓW: 6
TYP SKRZYNI BIEGÓW: automatyczna
MODEL SILNIKA: MAN D0836LOH72
WNĘTRZE
ILOŚĆ MIEJSC SIEDZĄCYCH: 31
ILOŚĆ MIEJSC STOJĄCYCH: 69
ILOŚĆ MIEJSC OGÓŁEM: 100
INFORMACJE DODATKOWE
ABS: tak
ASR: tak
EBS: tak
ESP: tak
KLIMATYZACJA: całopojazdowa
PRODUKCJA
2015r. (#4400 - #4418)
2017r. (#4419 - #4429 -> #1203 - 1205)
DOSTAWY
1) Michalczewski Wrocław
2015r. (#4400 - #4418)
2017r. (#4419 - #4429)
2) DLA Wrocław
2015r. (#4400 - #4418)
2020. (ex. #4425 -> #1203, ex. #4421 -> #1204, ex. #4423 -> #1205)
ILOSTAN TABORU
1) Michalczewski Wrocław
STAN NA DZIEŃ DZISIEJSZY: 20
ILOŚĆ DOSTARCZONYCH W SUMIE: 30
2) DLA Wrocław
STAN NA DZIEŃ DZISIEJSZY: 3
ILOŚĆ DOSTARCZONYCH W SUMIE: 3