GALERIA WNĘTRZ
OPIS POJAZDU
MAN Lion's City G to seria nowoczesnych, przegubowych autobusów niskopodłogowych, produkowana przez niemiecki koncern MAN od 2004 roku. Jest to bezpośredni następca autobusów MAN trzeciej generacji (taki jak np. niegdyś służący w MPK Wrocław MAN NG313 #8600). Są to autobusy cenione i popularne w wielu miastach Europy, cechujące się wysoką dynamiką jazdy oraz bezawaryjnością. Podczas okresu produkcyjnego pojawiały się niewielkie zmiany w stylistyce zewnętrznej autobusu - zwłaszcza frontu. MANy z serii Lion's City są produkowane wyłącznie w Polsce - do 2015 roku w miejscowości Sady pod Poznaniem (stamtąd pochodzą wszystkie wrocławskie MANy Lion's City G), następnie w zakładach MAN Bus w Starachowicach. W 2017 roku zaprezentowano drugą generację autobusów z serii Lion's City.
Po wygraniu przetargu na obsługę części linii autobusowych we Wrocławiu, firma Michalczewski, zakontraktowała 43 sztuki tych autobusów do obsługi tego kontraktu. Firma zdecydowała się na kupno autobusów właśnie z logo lwa z powodu ugruntowanej pozycji marki MAN w swoim taborze - autobusy tej serii, eksploatowane przez Michalczewskiego w Warszawie, były bardzo chwalone przez przewoźnika, toteż firma zdecydowała się je zamówić również do Wrocławia. Pierwsze MANy przybyły do miasta pod koniec maja 2015 roku. Oficjalna prezentacja tych autobusów miała miejsce 13 czerwca 2015 roku na placu Teatralnym - wystawiono egzemplarz o numerze #4606. Od 15 czerwca 2015 autobusy te rozpoczęły kursowanie na linii 146. W miarę upływu czasu pojazdy pojawiały się na kolejnych liniach. Dostawy przegubowych MANów zakończyły się w listopadzie 2015r. Autobusy mają numery taborowe od #4600 do #4642.
Przegubowe MANy napędzane są przez leżący silnik (rzadkość w fabrycznie nowych autobusach na liniach MPK Wrocław) MAN D2066LUH51 o mocy 320 KM. Jest on sprzężony z sześciobiegową, automatyczną skrzynią biegów ZF EcoLife 6AP1700B. Pojazdy są również wyposażone w szereg udogodnień dla pasażerów, takich jak klimatyzacja, ładowarki USB czy zaawansowany system SIP.
DANE PODSTAWOWE
PRODUCENT: MAN
MIEJSCE PRODUKCJI: Polska (Sady, Starachowice)
TYP AUTOBUSU: przegubowy, niskopodłogowy
PREMIERA: 2004
LATA PRODUKCJI: 2004 -
DANE TECHNICZNE
DŁUGOŚĆ POJAZDU: 17980 mm
WYSOKOŚĆ POJAZDU: 3050 mm
MASA CAŁKOWITA: 28000 kg
LICZBA DRZWI: 4
UKŁAD DRZWI: 2 - 2 - 2 - 2
SZEROKOŚĆ DRZWI: 1250 mm
WYS. PODŁOGI W 1. DRZWIACH: 320mm (-90mm przyklęk)
WYS. PODŁOGI W 2. DRZWIACH: 340mm (-90mm przyklęk)
WYS. PODŁOGI W 3. DRZWIACH: 340mm (-90mm przyklęk)
WYS. PODŁOGI W 4. DRZWIACH: 340mm (-90mm przyklęk)
SZEROKOŚĆ POJAZDU: 2500 mm
MOC SILNIKA: 320 KM
SKRZYNIA BIEGÓW: ZF 6AP1700B
ILOŚĆ BIEGÓW: 6
TYP SKRZYNI BIEGÓW: automatyczna
MODEL SILNIKA: MAN D2066LUH51
WNĘTRZE
ILOŚĆ MIEJSC SIEDZĄCYCH: 43
ILOŚĆ MIEJSC STOJĄCYCH: 132
ILOŚĆ MIEJSC OGÓŁEM: 175
INFORMACJE DODATKOWE
ABS: tak
ASR: tak
EBS: tak
ESP: tak
KLIMATYZACJA: całopojazdowa
PRODUKCJA
2015r. (#4600 - #4642)
DOSTAWY
1) Michalczewski Wrocław
2015r. (#4600 - #4642)
ILOSTAN TABORU
1) Michalczewski Wrocław
STAN NA DZIEŃ DZISIEJSZY: 43
ILOŚĆ DOSTARCZONYCH W SUMIE: 43