Z pasją o komunikacji!

 


GALERIA WNĘTRZ

  • Jelcz M081MB #502
  • Jelcz M081MB #502
  • Jelcz M081MB #502


 

OPIS POJAZDU

Jelcz M081MB to minibus produkowany przez firmę Jelcz w latach 1999-2008 na podwoziu furgonetki Mercedes-Benz Vario 814D. Autobus został zaprojektowany na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu i przez większość produkcji, nie pojawiały się większe zmiany w stylistyce zewnętrznej autobusu. Powstały także wersje lokalne autobusu z jedną parą drzwi (L081MB) oraz wersja turystyczna, z jednoskrzydłowymi drzwiami przednimi i osobnymi drzwiami dla kierowcy (T081MB). 

DLA Wrocław zamówiło w 2001 roku dwa fabrycznie nowe autobusy typu M081MB. Autobusy te otrzymały numery boczne #501 i #502. W 2004 roku DLA dokupiło prototypowy egzemplarz M081MB, wyprodukowany w 1998 roku. Otrzymał on numer #503. Autobusy te były wykorzystywane przez DLA do obsługi komunikacji miejskiej w Oleśnicy, Wałbrzychu oraz na liniach komercyjnych we Wrocławiu. W 2008 roku sprzedano prototypowy egzemplarz #503, który obecnie (2020r.) należy do prywatnego przewoźnika z Mszany Dolnej, zaś rok później #501, którego losy po sprzedaży pozostały nieznane. Autobus o numerze #502 przeznaczono do obsługi linii "leśnickich". W 2014 roku #502 został przesunięty do obsługi linii 150 na Psim Polu, gdzie jeździł do końca 2015 roku. Po zakończeniu obsługi linii 150 przez DLA, autobus został odstawiony. Wydawało się, że #502 nie wróci już do służby liniowej, jednak w połowie 2019 roku autobus powrócił do służby liniowej na linii 865, jednak od października 2019r. autobus wyjeżdża na linię jedynie w zastępstwie.

 

DANE PODSTAWOWE

PRODUCENT: Jelcz

MIEJSCE PRODUKCJI: Polska (Jelcz-Laskowice)

TYP AUTOBUSU: minibus, niskowejściowy

PREMIERA: 1998

LATA PRODUKCJI: 1999 - 2008

 

DANE TECHNICZNE

DŁUGOŚĆ POJAZDU: 7675 mm

WYSOKOŚĆ POJAZDU: 2970 mm

MASA CAŁKOWITA: 19000 kg

LICZBA DRZWI: 2

UKŁAD DRZWI: 0 - 2 - 2

SZEROKOŚĆ DRZWI: 1220 mm

WYS. PODŁOGI W 1. DRZWIACH: 760mm 

WYS. PODŁOGI W 2. DRZWIACH: 340mm 

SZEROKOŚĆ POJAZDU: 2420 mm

MOC SILNIKA: 136 KM

SKRZYNIA BIEGÓW: ZF S5-42

ILOŚĆ BIEGÓW: 5

TYP SKRZYNI BIEGÓW: ręczna

MODEL SILNIKA: Mercedes-Benz OM904LA

 

WNĘTRZE

ILOŚĆ MIEJSC SIEDZĄCYCH: 20

ILOŚĆ MIEJSC STOJĄCYCH: 20

ILOŚĆ MIEJSC OGÓŁEM: 40

 

INFORMACJE DODATKOWE

ABS: tak

ASR: nie

EBS: nie

ESP: nie

KLIMATYZACJA: brak

 

PRODUKCJA

1998r. (#503) - prototyp

2001r. (#501 - #502)

 

DOSTAWY

1) DLA Wrocław

2001r. (#501 - #502)

2004r. (#503)

 

ILOSTAN TABORU

1) DLA Wrocław

STAN NA DZIEŃ DZISIEJSZY: 1

ILOŚĆ DOSTARCZONYCH W SUMIE: 3


 

 
Raport specjalny: Zmiany w komunikacji miejskiej
  • Zmiany tras linii 115 i 118

    W związku z planowanym rozpoczęciem prac związanych z remontem przejazdu kolejowego na ulicy Mydlanej, od 4 lipca 2020 roku (sobota) planowane jest wprowadzenie zmiany trasy linii autobusowej 115 i...


  • Zmiany w komunikacji miejskiej od 27 czerwca

    Od 27 czerwca 2020 roku (sobota) planowane jest wprowadzenie zmiany na liniach tramwajowych oraz na liniach autobusowych.


  • Zmiany w komunikacji miejskiej od 6 czerwca

    Od dnia 6 czerwca 2020 (sobota), z powodu rozpoczęcia kolejnego etapu budowy trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór, planowane jest wprowadzenie zmiany tras linii autobusowych 122, 144 i 240.


Raport specjalny: #TORYwolucja
  • Remonty torowisk trwają - cz. 135 (ZDJĘCIA)

    Przedstawiamy Wam fotorelację z remontów torowisk. Byliśmy na ul. Trzebnickiej, ul. Żmigrodzkiej, pętli Zawalna, ul. Bł. Czesława, ul. Szczytnickiej i na rondzie Reagana, gdzie trwają wakacyjne...


  • Budowa TAT na Nowy Dwór - cz. 9 (ZDJĘCIA)

    Rozpoczęte we wrześniu 2019 roku prace związane z budową trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór postępują. Przedstawiamy Państwu fotorelację z tej inwestycji.


  • Budowa TAT na Nowy Dwór - cz. 8 (ZDJĘCIA)

    Rozpoczęte we wrześniu 2019 roku prace związane z budową trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór postępują. Przedstawiamy Państwu fotorelację z tej inwestycji.


Jelcz M081MB