OPIS POJAZDU
Mercedes-Benz Conecto LF to autobus produkowany przez koncern Mercedes-Benz w latach 2005-2018 jako tańsza alternatywa dla autobusów z flagowej serii Citaro, oferowana głównie na rynkach wschodnioeuropejskich. Autobusy tego typu były kupowane głównie przez przewoźników o ograniczonych możliwościach finansowych, w tym wielu z polskich miast, a także przewoźników prywatnych. Autobusy tego typu były produkowane w tureckiej fabryce Mercedesa w Hoşdere. Od pojazdów z serii Citaro odróżniały je również: inny gong informujący o zamykaniu drzwi, podwozie ze starszych Mercedesów Citaro czy też inne światła drogowe. W 2017 roku pierwsza generacja Conecto LF została zastąpiona przez drugą, produkowaną do dziś.
Trzy autobusy tego typu zostały zakupione przez wrocławskie DLA, celem obsługi przetargu w Rybniku. Już w 2012 roku pierwszy egzemplarz, o numerze bocznym #5453, trafił do głównej bazy DLA we Wrocławiu. Był wykorzystywany zazwyczaj na linii strefowej 908. #5463 i #5473 zostały przeniesione w 2014 roku. W 2015 roku autobusy otrzymały nowe numery taborowe, odpowiednio: #4153, #4163, #4173 i przeznaczone do obsługi linii 403 (później 101), na której tymczasowo kursowały autobusy DLA i Trako. Sierpień 2016 przyniósł nowe zatrudnienie dla Mercedesów i kolejne zmiany numerów taborowych - tym razem pojazdy zawitały na liniach 845 i 855 uruchamianych przez gminę Czernica, z numerami taborowymi #545, #546, #547. Do tego czasu autobusy ani razu nie zmieniły swoich barw na bardziej zbliżone do wrocławskich i kursowały w biało-niebieskiej malaturze rybnickiej. Zdecydowano o zachowaniu tych barw jako charakterystycznych dla autobusów obsługujących linie tej gminy i przemalowaniu pozostałych wozów przeznaczonych do tego zadania (SORów CN12 #1117, #1118) w takie barwy. W 2019 roku egzemplarz #545 ponownie dostał pierwotny numer taborowy i został przesunięty do obsługi linii gminy Miękinia. To samo zrobiono z #546, ale bez zmiany numeru taborowego. #5453 i #546 pojawiały się też przelotnie na liniach uruchamianych przez gminę Kąty Wrocławskie. W 2020 roku wszystkie Mercedesy Conecto trafiły na linie strefowe gminy Wisznia Mała i otrzymały pierwotne numery taborowe. Po dostawie nowych Conecto na tamte linie, te wozy wróciły na właściwe zadania dla nich.
DANE PODSTAWOWE
PRODUCENT: Mercedes-Benz
MIEJSCE PRODUKCJI: Turcja (Hoşdere)
TYP AUTOBUSU: solo, niskopodłogowy
PREMIERA: 2005
LATA PRODUKCJI: 2005 - 2018
DANE TECHNICZNE
DŁUGOŚĆ POJAZDU: 17980 mm
WYSOKOŚĆ POJAZDU: 2550 mm
MASA CAŁKOWITA: 11200 kg
LICZBA DRZWI: 3
UKŁAD DRZWI: 2 - 2 - 2
SZEROKOŚĆ DRZWI: 1250 mm
WYS. PODŁOGI W 1. DRZWIACH: 370mm (-90mm przyklęk)
WYS. PODŁOGI W 2. DRZWIACH: 370mm (-90mm przyklęk)
WYS. PODŁOGI W 3. DRZWIACH: 370mm (-90mm przyklęk)
SZEROKOŚĆ POJAZDU: 2550 mm
MOC SILNIKA: 286 KM
SKRZYNIA BIEGÓW: ZF 6HP504
ILOŚĆ BIEGÓW: 6
TYP SKRZYNI BIEGÓW: automatyczna
MODEL SILNIKA: Mercedes-Benz OM926LA
WNĘTRZE
ILOŚĆ MIEJSC SIEDZĄCYCH: 29
ILOŚĆ MIEJSC STOJĄCYCH: 139
ILOŚĆ MIEJSC OGÓŁEM: 69
INFORMACJE DODATKOWE
ABS: tak
ASR: tak
EBS: tak
ESP: tak
KLIMATYZACJA: całopojazdowa
PRODUKCJA
2011 r.
DOSTAWY
DLA Wrocław - 2011 r.
ILOSTAN TABORU
DLA Wrocław
STAN NA DZIEŃ DZISIEJSZY: 3
ILOŚĆ DOSTARCZONYCH W SUMIE: 3