Z pasją o komunikacji!

 


GALERIA WNĘTRZ

  • Mercedes-Benz O628G II #4807
  • Mercedes-Benz O628G II #4807
  • Mercedes-Benz O628G II #4807


 

OPIS POJAZDU

Mercedes-Benz Conecto LF II G (O628G) to autobus przegubowy produkowany przez Mercedes-Benz/EvoBus. Opisywana, druga generacja niskopodłogowego modelu Conecto została przedstawiona w 2017 roku i jest produkowana wyłącznie w tureckich zakładach Mercedesa. Jest to tańsza alternatywa dla autobusu Mercedes-Benz Citaro G C2, będącego flagowym modelem producenta spod znaku gwiazdy. Autobusy z serii Conecto są oferowane głównie na rynkach wschodnioeuropejskich, gdyż przetargi na nowe autobusy w tamtym rejonie charakteryzują się ograniczonymi możliwościami finansowymi, lecz autobusy tej serii również są z powodzeniem kupowane przez przewoźników prywatnych.

Zasadniczo konstrukcje autobusów Conecto i Citaro są bliźniacze, a najwięcej zauważalnych różnic znajduje się na zewnątrz pojazdu. Druga generacja autobusów Conecto wyróżnia się charakterystycznym wyglądem ściany przedniej. Tył nawiązuje do modelu Citaro C2, zaś boki - do Citaro w wersji Facelift. Wnętrze Citaro C2 i Conecto jest prawie takie same. Różnice znajdują się w wyglądzie deski rozdzielczej, zabudowy kabiny kierowcy oraz sufitu autobusu. Inne są także wiatrołapy przy drzwiach - również takie same jak w Citaro Facelift. Pozostałe elementy wnętrza są tożsame z autobusami Citaro C2.

W 2017 roku autobus ten był testowany przez MPK Wrocław, jednak bez zamiarów kupna większej partii tych pojazdów (spółka postawiła na droższe autobusy Citaro). Seryjne Conecto LF II G pojawiły się we Wrocławiu w pierwszym kwartale 2020 roku za sprawą spółki Mobilis, która zakupiła 12 sztuk tych autobusów do obsługi linii 115, 118, 133 (oraz w przyszłości prawdopodobnie także linii 119). Debiut liniowy tych pojazdów miał miejsce 1 kwietnia 2020 roku na linii 133.

 

DANE PODSTAWOWE

PRODUCENT: Mercedes-Benz

MIEJSCE PRODUKCJI: Turcja (Hoşdere)

TYP AUTOBUSU: przegubowy, niskopodłogowy

PREMIERA: 2017

LATA PRODUKCJI: 2017 - 

 

DANE TECHNICZNE

DŁUGOŚĆ POJAZDU: 17940 mm

WYSOKOŚĆ POJAZDU: 3009 mm

MASA CAŁKOWITA: 28000 kg

LICZNA DRZWI: 4

UKŁAD DRZWI: 2 - 2 - 2 - 2

SZEROKOŚĆ DRZWI: 1250 mm

WYS. PODŁOGI W 1. DRZWIACH: 320mm (-90mm przyklęk)

WYS. PODŁOGI W 2. DRZWIACH: 340mm (-90mm przyklęk)

WYS. PODŁOGI W 3. DRZWIACH: 340mm (-90mm przyklęk)

WYS. PODŁOGI W 4. DRZWIACH: 340mm (-90mm przyklęk)

SZEROKOŚĆ POJAZDU: 2550 mm

MOC SILNIKA: 354 KM

SKRZYNIA BIEGÓW: Voith D864.6

ILOŚĆ BIEGÓW: 4

TYP SKRZYNI BIEGÓW: automatyczna

MODEL SILNIKA: Mercedes-Benz OM470LA

 

WNĘTRZE

ILOŚĆ MIEJSC SIEDZĄCYCH: 42

ILOŚĆ MIEJSC STOJĄCYCH: 118

ILOŚĆ MIEJSC OGÓŁEM: 160

 

INFORMACJE DODATKOWE

ABS: tak

ASR: tak

EBS: tak

ESP: tak

KLIMATYZACJA: całopojazdowa

 

PRODUKCJA

2020r. (#4800 - #4811)

 

DOSTAWY

2020r. (#4800 - #4811)

 

ILOSTAN TABORU

STAN NA DZIEŃ DZISIEJSZY: 12

ILOŚĆ DOSTARCZONYCH W SUMIE: 12

 

Raport specjalny: Zmiany w komunikacji miejskiej
  • Remont nawierzchni na rondzie Reagana

    W sobotę 4 czerwca 2022 r. rozpocznie się remont nawierzchni na rondzie Reagana przy peronie 1 i 2. W związku z tym swoje trasy zmienią linie tramwajowe 1, 2, 10, 33 i 70 oraz autobusowe C, D, 111,...


  • Zamknięcie mostu Piaskowego i otwarcie Pomorskiej

    Od dnia 28 maja 2022 roku (sobota) planowane jest wprowadzenie zmian tras linii tramwajowych i autobusowych. Szczegóły znajdują się poniżej.


  • Zmiany tras linii 8, 9, 11, 17 i 23

    W związku z planowanym przeprowadzeniem prac związanych z wymianą szyn w torowisku przy moście Piaskowym, tylko w dniach 28-29 maja 2022 roku (sobota-niedziela) planowane jest wprowadzenie zmiany...


Raport specjalny: #TORYwolucja

Mercedes-Benz Conecto LF II G