Z pasją o komunikacji!

W ostatnich latach wrocławska kolej aglomeracyjna coraz bardziej się rozwija. Od 16 marca siatka połączeń kolejowych między Wrocławiem a Kątami Wrocławskimi zostanie uzupełniona o dodatkowych 9 par połączeń, obsługiwanych przez Koleje Dolnośląskie.

Dodatkowe pociągi pojadą z inicjatywy gminy Kąty Wrocławskie, która zapłaci za kursowanie pociągów z własnych środków. Będzie to znaczące usprawnienie na tym odcinku linii kolejowej nr 274, przez który codziennie zmierza wiele osób dojeżdżających do Wrocławia, szczególnie w godzinach szczytu. Nierzadko pociągi jadące z większych miejscowości takich jak Wałbrzych czy Jelenia Góra, są już zbyt napełnione pasażerami, aby pozwolić tym dosiadającym się później na komfortową podróż. W pociągach będzie obowiązywać dotychczasowa taryfa regionalna, obowiązująca w województwie. Dodatkowe połączenia pojadą od poniedziałku do piątku w dni robocze.

Przewoźnikiem obsługującym dodatkowe kursy będą Koleje Dolnośląskie. Jednak do tego celu nie zostanie wykorzystany tabor, jeżdżący dotychczasowo pod banderą KD. Dzięki współpracy dolnośląskiego przewoźnika ze spółką SKPL Cargo, połączenie to obsłuży jednoczłonowy szynobus SN82-002. Jako że nie będzie to długa relacja, pasażerowie nie powinni narzekać na brak wygód, do jakich przyzwyczaili się w nowoczesnych pociągach Kolei Dolnośląskich. Będzie to zarazem debiut pociągów przewoźnika SKPL na połączeniach w kolejowej aglomeracji wrocławskiej. Pociągi SKPL jeździły do niedawna na Podkarpaciu, można je obecnie również spotkać między innymi jako kolej miejską w Pleszewie. Ten prywatny polski przewoźnik został powołany do życia w 2001 roku. 

Uruchomienie dodatkowych pociągów między Wrocławiem a Kątami Wr. to bezsprzecznie bardzo dobra informacja. Dzięki temu, łączna liczba pociągów na tym odcinku wzrośnie do aż 32 par. W ostatnich latach mogliśmy obserwować rozwój wrocławskiej kolei aglomeracyjnej, objawiający się np. możliwością podróżowania pociągami KD/POLREGIO z ważną kartą Urbancard pomiędzy stacjami na terenie miasta czy uruchomieniem połączeń między Wrocławiem Głównym a Wrocławiem Wojnowem (na linii kolejowej nr 292, zamkniętej dla ruchu pasażerskiego w 2000 roku - obecnie połączenie to nie funkcjonuje z racji remontu; pociągi wrócą na tę trasę w przyszłym roku). Mamy również nadzieję, że na dolnośląskich torach pojawi się więcej takich połączeń aglomeracyjnych.

Raport specjalny: Zmiany w komunikacji miejskiej
  • Zmiany tras linii 115 i 118

    W związku z planowanym rozpoczęciem prac związanych z remontem przejazdu kolejowego na ulicy Mydlanej, od 4 lipca 2020 roku (sobota) planowane jest wprowadzenie zmiany trasy linii autobusowej 115 i...


  • Zmiany w komunikacji miejskiej od 27 czerwca

    Od 27 czerwca 2020 roku (sobota) planowane jest wprowadzenie zmiany na liniach tramwajowych oraz na liniach autobusowych.


  • Zmiany w komunikacji miejskiej od 6 czerwca

    Od dnia 6 czerwca 2020 (sobota), z powodu rozpoczęcia kolejnego etapu budowy trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór, planowane jest wprowadzenie zmiany tras linii autobusowych 122, 144 i 240.


Raport specjalny: #TORYwolucja
  • Remonty torowisk trwają - cz. 135 (ZDJĘCIA)

    Przedstawiamy Wam fotorelację z remontów torowisk. Byliśmy na ul. Trzebnickiej, ul. Żmigrodzkiej, pętli Zawalna, ul. Bł. Czesława, ul. Szczytnickiej i na rondzie Reagana, gdzie trwają wakacyjne...


  • Budowa TAT na Nowy Dwór - cz. 9 (ZDJĘCIA)

    Rozpoczęte we wrześniu 2019 roku prace związane z budową trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór postępują. Przedstawiamy Państwu fotorelację z tej inwestycji.


  • Budowa TAT na Nowy Dwór - cz. 8 (ZDJĘCIA)

    Rozpoczęte we wrześniu 2019 roku prace związane z budową trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór postępują. Przedstawiamy Państwu fotorelację z tej inwestycji.


Więcej pociągów między Wrocławiem a Kątami Wrocławskimi!