Dziś (01.12.2014 r.) rozpoczęto przenoszenie zabytkowych tramwajów, bestialsko wyrzuconych w sierpniu 2012 roku na tyły zajezdni przy ulicy Legnickiej.
Prace odbywają się w ramach projektu "Zabezpieczenie kolekcji zabytkowych tramwajów przy ul. Legnickiej i przeniesienie ich do budynku. Remont wagonu Maximum z 1901 roku". Przypomnijmy, że zwyciężył on w głosowaniu, które miało miejsce w dniach 4 - 17 czerwca 2013 roku w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Niestety cała kolekcja nie znajdzie schronienia pod dachem bo nie ma aż tyle miejsca. Wytypowano jednak najbardziej unikatowe oraz jedyne na świecie egzemplarze. Wśród nich są: Schörling/SSB #G-061, Schörling/SSB #G-063, podwozie od tramwaju typu Berolina, pojemnik na piasek, lora kablowa, cysterna, pług, wieżówka sieciowa, Konstal N #G-084 (ex. #1402), Linke-Hofmann Standard #G-034 (ex. #1190). Na hali oczywiście pozostaną pojazdy stojące tam dotychczas: Linke-Hofmann Standard #1192, Bremen #G-064, Konstal 4N1 #1444, Konstal 102Na #2069.
Cieszy nas ten krok, ale to wciąż za mało. Pozostałe zabytki nadal są skazane na degradację. Najgorsze jest jednak to, że przez liczne przenoszenie tych delikatnych pojazdów zostały one bardzo zniszczone. Przyczynili się do tego też wandale i złodzieje. Kiedy w 2011 roku opuszczały one zajezdnie MPK były kompletne, a teraz zostały już tylko same szkielety... Rozkradziono nastawniki i elektrykę. Szkoda, że nie można było pomyśleć wcześniej o hali przy ulicy Legnickiej... Losy wagonów możecie po kolei prześledzić w naszych poprzednich relacjach: 1, 2, 3, 4.
Musieliśmy uporządkować wozy w hali, aby wstawić tam kolejne. Tabor techniczny został przeniesiony na ślepe tory, gdyż będzie pełnił rolę pokazową. Wagony pasażerskie natomiast mają możliwość wyjazdu - mówi Tomasz Sielicki koordynator projektu z ramienia Urzędu Miejskiego.
Cała operacja potrwa kilka dni i fotorelacja będzie uzupełniana na bieżąco o kolejne zdjęcia.
- Galeria (01.12.2014 r.)
- Galeria (02.12.2014 r.)
- Galeria (03.12.2014 r.)
- Film