Konstal 4N o numerze bocznym #1336 wyprodukowany w 1953 roku w chorzowskim Konstalu jest w trakcie remontu w firmie Protram.
Jego właścicielem od 2010 roku jest Towarzystwo Miłośników Wrocławia i to właśnie oni zlecili remont tego wozu.
Jest to bardzo dobra wiadomość, gdyż zobaczymy na wrocławskich ulicach kolejny czynny zabytek, który najprawdopodobniej będzie obsługiwał Zabytkową Linię Tramwajową.
Wielu z Was zastanawia się zapewne, gdzie ten tramwaj podziewał się przez dobrych kilka lat?
Był on schowany w pierwszej hali zajezdni przy ul. Legnickiej, na jej drugim torze. Został tam jako pozostałość po muzeum komunikacji, które od 2004 roku nie istnieje. Znajduje się tam również jedyna ocalała w naszym mieście doczepa do wozu typu N, wagon szlifierka, pudło tramwaju Maximum oraz rozkradziony czerwony wagon LH.
Wracając do tematu, czyli wozu o numerze #1336 jest on poddany naprawie generalnej. Pudło będzie piaskowane i malowane od nowa. Remontowane są również silniki, osie oraz cała rama wózka i elektryka.
Firmie Protram zależy, aby odwzorować pojazd jak najwiarygodniej, gdyż będzie on pewnego rodzaju wizytówką i pokazem ich możliwości. Chodzi przede wszystkim o zachęcenie innych miast do remontowania zabytkowych tramwajów we Wrocławiu. Podobno są nawet propozycje z zagranicy!
Odbudowa tramwaju odbywa się na podstawie oryginalnej dokumentacji MPK, wykorzystywanej kiedyś przy naprawach eNek w byłym Zakładzie Naprawy Tramwajów (od 1999 r. Protram).
- Galeria