Z pasją o komunikacji!

Wielu z Was zapewne nie orientuje się, że w naszym mieście zachowały się jeszcze stopiątki, nie aż tak bardzo odbiegające od oryginału jak te, którymi podróżujemy.

Zwiedzając zakamarki zajezdni na Biskupinie natknęliśmy się na skład #2424 + #2432, który został odstawiony w lutym 2012r. Od palnika uchronił go jednak jeden z motorniczych. Oba wozy już od ponad roku stoją pod płotem, a ich przyszłość nie jest znana.

 

Na czym polega ich wyjątkowość?

Otóż posiadają one gniazda WS starego typu, klasyczne ogrzewanie klasy na obu bokach wagonu (jest ono o wiele skuteczniejsze niż obecnie stosowane nawiewy w stopiątkach), przetwornicę wirującą, szybko zamykające się drzwi oraz oryginalny pulpit.

Pierwszy wagon został wyprodukowany w 1985r., a drugi w 1986r.

Miejmy nadzieję, że uda się uchronić ten skład od zniszczenia i zachować na zabytkowy, bo z każdym dniem wygląda on coraz gorzej.

Widząc wnętrze zaczyna się ono kojarzyć z odstawionymi swego czasu na Borku wagonami #2001 i #2003, o których więcej TU. Oby #2424 i #2432 nie skończył tak samo...

 

  • Galeria
  • dsc04799
  • dsc04800
  • dsc04802
  • dsc04805
  • dsc04807
  • dsc04808
  • dsc04810
  • dsc04811
  • dsc04812
  • dsc04813
  • dsc04814
  • dsc04815
  • dsc04816
  • dsc04819
  • dsc04821
  • dsc04822
  • dsc04823
  • dsc04824
  • dsc04825
  • dsc04826
  • dsc04828
  • dsc04830
  • dsc04833
  • dsc04834
  • dsc04835
  • dsc04837
  • dsc04839
  • dsc04842
  • dsc04843
  • dsc04849
Raport specjalny: Zmiany w komunikacji miejskiej
Raport specjalny: #TORYwolucja

Ostatni taki skład we Wrocławiu (ZDJĘCIA)