Około trzy tygodnie temu na Protram przyjechał wagon typu Konstal N o numerze bocznym #G-071. Wóz na co dzień stacjonuje w zajezdni nr I "Gaj" i pełni funkcję pojazdu służbowego.
Rolą takiego tramwaju jest na przykład przewóz zużytych kół między zajezdniami.
Do wrocławskiej firmy remontowej został on dostarczony w celu regeneracji podwozia oraz wymiany sprzęgu na łamany.
Wgłębiając się w ten mały remont można powiedzieć, że zostały zregenerowane silniki i hamulce szynowe, napawane obręcze kół, gdyż były już za małe, a cała rama podwozia została oczyszczona i pomalowana. Remont pudła nie był konieczny, gdyż jest ono w dobrym stanie, a sam wagon nie jest bardzo stary, gdyż przechodził przebudowę na zajezdni MPK w latach 90-tych.
Obecnie czyszczone są koła, a inne elementy podwoznia są już gotowe i czeka ono na złożenie w jedną całość oraz montaż do ramy pudła tramwaju. Prace mają się zakończyć w ciągu tygodnia.
Powracając do przebudowy, o której wspomniano wcześniej można zaznaczyć, że jest to jedyny tego typu Konstal N w Polsce. Oglądając zdjęcia na pewno stwierdzicie, że jest on bardzo podobny do klasycznej "stopiątki" bo to właśnie od tego tramwaju spora część elementów (szyby, świetliki, światła) została zaczerpnięta.
Czy wygląda to ładnie sami oceńcie, bo przecież o gustach się nie dyskutuje. Swoją opinię możecie wyrazić w komentarzu!
- Galeria