Z pasją o komunikacji!

OPIS POJAZDU

Wagony Schörling SSB to modyfikacja wagonu LH Standard, służąca do opryskiwania torów. Wagony te wewnątrz posiadają w miejscu przedziału pasażerskiego duży zbiornik na wodę i na zewnątrz zraszacze, polewające tory. Tramwaje te były w użyciu przez MPK do lat 90. XX wieku. Następnie zostały odstawione w jednej z hal w zajezdni I Gaj. W 2012 roku obydwie zabytkowe polewaczki wyrzucono na pastwę losu na plac, znajdujący się za zajezdnią V Popowice. Na szczęście, unikatowe wagony po dwóch latach stania "pod chmurką" zostały przeniesione pod dach północnej hali zajezdni. Obecnie są niesprawne i oczekują remontu, mającego odbyć się w nieokreślonej przyszłości.

 

DANE PODSTAWOWE

PRODUCENT: Linke Hoffmann Werke

MIEJSCE PRODUKCJI: Niemcy (Breslau)

TYP TRAMWAJU: wagon jednoczłonowy, wysokopodłogowy, dwukierunkowy

LATA PRODUKCJI: 1925 - 1928, data modyfikacja nieznana

 

DANE TECHNICZNE

DŁUGOŚĆ POJAZDU: 9600 mm

SZEROKOŚĆ POJAZDU: 2100 mm

WYSOKOŚĆ POJAZDU: 3250 mm

MASA CAŁKOWITA: 11900 kg

LICZBA DRZWI: 4 (2 po każdej stronie pojazdu z boku)

UKŁAD DRZWI: 1 - 1 (pomosty)

UKŁAD ROZRUCHU: oporowy

PRZETWORNICA: wirująca

TYP NASTAWNIKA: korba (ręczny)

   

PRODUKCJA

1925r. #G-061

1928r. #G-063

 

ILOSTAN TABORU

Gmina Wrocław

STAN NA DZIEŃ DZISIEJSZY: 2

ILOŚĆ DOSTARCZONYCH W SUMIE: ?

Raport specjalny: Zmiany w komunikacji miejskiej
Raport specjalny: #TORYwolucja

Schörling SSB (wagon polewaczka)