Z pasją o komunikacji!

OPIS POJAZDU

Zabytkowa szlifierka jest przebudowanym liniowym tramwajem Nordwaggon Bremen, pochodzącym z 1928 roku. Nie wiadomo, czy tramwaj ten kursował liniowo we Wrocławiu przed wojną; najprawdopodobniej wagon ten pochodzi ze Szczecina. W użytku był do lat 90. XX wieku. Od tego czasu tramwaj ten stoi w jednej z hal zajezdni V Popowice. Był to ostatni wagon-szlifierka na stanie MPK Wrocław.

 

DANE PODSTAWOWE

PRODUCENT: Linke Hoffmann Werke

MIEJSCE PRODUKCJI: Niemcy (Breslau)

TYP TRAMWAJU: wagon jednoczłonowy, wysokopodłogowy, dwukierunkowy

LATA PRODUKCJI: 1925 - 1928, data modyfikacja nieznana

 

DANE TECHNICZNE

DŁUGOŚĆ POJAZDU: 8900 mm

SZEROKOŚĆ POJAZDU: 2150 mm

WYSOKOŚĆ POJAZDU: 3060 mm

MASA CAŁKOWITA: 11100 kg

LICZBA DRZWI: 4 (2 po każdej stronie pojazdu z boku)

UKŁAD DRZWI: 1 - 1 (pomosty)

UKŁAD ROZRUCHU: oporowy

PRZETWORNICA: wirująca

TYP NASTAWNIKA: korba (ręczny)

   

PRODUKCJA

1928r. #G-064

 

ILOSTAN TABORU

Gmina Wrocław

STAN NA DZIEŃ DZISIEJSZY: 1

ILOŚĆ DOSTARCZONYCH W SUMIE: ?

Raport specjalny: Zmiany w komunikacji miejskiej
Raport specjalny: #TORYwolucja

Nordwaggon Bremen (wagon szlifierka)