OPIS POJAZDU
Zabytkowa szlifierka jest przebudowanym liniowym tramwajem Nordwaggon Bremen, pochodzącym z 1928 roku. Nie wiadomo, czy tramwaj ten kursował liniowo we Wrocławiu przed wojną; najprawdopodobniej wagon ten pochodzi ze Szczecina. W użytku był do lat 90. XX wieku. Od tego czasu tramwaj ten stoi w jednej z hal zajezdni V Popowice. Był to ostatni wagon-szlifierka na stanie MPK Wrocław.
DANE PODSTAWOWE
PRODUCENT: Linke Hoffmann Werke
MIEJSCE PRODUKCJI: Niemcy (Breslau)
TYP TRAMWAJU: wagon jednoczłonowy, wysokopodłogowy, dwukierunkowy
LATA PRODUKCJI: 1925 - 1928, data modyfikacja nieznana
DANE TECHNICZNE
DŁUGOŚĆ POJAZDU: 8900 mm
SZEROKOŚĆ POJAZDU: 2150 mm
WYSOKOŚĆ POJAZDU: 3060 mm
MASA CAŁKOWITA: 11100 kg
LICZBA DRZWI: 4 (2 po każdej stronie pojazdu z boku)
UKŁAD DRZWI: 1 - 1 (pomosty)
UKŁAD ROZRUCHU: oporowy
PRZETWORNICA: wirująca
TYP NASTAWNIKA: korba (ręczny)
PRODUKCJA
1928r. #G-064
ILOSTAN TABORU
Gmina Wrocław
STAN NA DZIEŃ DZISIEJSZY: 1
ILOŚĆ DOSTARCZONYCH W SUMIE: ?