Z pasją o komunikacji!

 

GALERIA WNĘTRZ

  • Mercedes-Benz O530 C2 #7421
  • Mercedes-Benz O530 C2 #7409
  • Mercedes-Benz O530 C2 #7421

OPIS POJAZDU

Mercedes-Benz Citaro to autobus produkowany przez Mercedes-Benz/EvoBus. Seria tych autobusów jest w produkcji od 1997 roku i stanowi filar miejskiej oferty autobusów Mercedesa. Autobus przeszedł gruntowny facelifting w 2006 roku, zaś w 2011 zaprezentowano drugą generację Citaro, reprezentowaną m.in przez opisywany model. Od poprzedniej, I generacji różni się przede wszystkim wyglądem zewnętrznym, który został zaakcentowany przede wszystkim nowocześniejszą sylwetką nadwozia, z zaakcentowanymi nadkolami oraz krzywiznami ścian czołowych, nadającymi autobusowi odważny charakter. Wnętrze pozostało raczej bez większych zmian. Dużą róznicę jednak stanowi deska rozdzielcza - do Citaro I generacji montowano w standardzie pulpit VDO-Kienzle FAP, znany także z innych modeli autobusów, zaś w C2 zastosowano już autorski pulpit Mercedesa.

W 2014 roku autobusy C2 przeszły drobny facelifting, zaś silnik OM926LA został zastąpiony nowszym, spełniającym normę emisji spalin Euro 6 modelem OM936LA. Kolejne zmiany w wyglądzie autobusu zaszły w 2016 roku, kiedy zaprezentowano odświeżony typ deski rozdzielczej z zupełnie nową kierownicą. Na kolejne zmiany trzeba było czekać do 2019 roku. Pojazdy otrzymały nieco inne zakończenia górnych słupków oraz nowy typ sufitu, zastosowany po raz pierwszy w modelu E-Citaro.

W 2017 roku Mercedes-Benz wygrał przetarg na dzierżawę 20 takich pojazdów (oraz 40 przegubowych) dla MPK Wrocław. Nadano im numerację #7401 - #7420. Kolejne autobusy tej serii dotarły w 2020 roku w liczbie 41 sztuk. Nowe Citaro różnią się od poprzedniej dostawy przede wszystkim zastosowaniem zewnętrznych wyświetlaczy firmy SIMS o wysokiej rozdzlelczości (chociaż mniejszych od poprzednich) oraz we wnętrzu tzw. e-korali, czyli panelu LCD prezentującego trasę pojazdu oraz wykończeniem niektórych elementów wnętrza w kolorze czarnym, a także brakiem słynnego żóltego pasa na dole pojazdu. Autobusy te otrzymały numery #7421 - #7451 i są dzierżawione do 2030 roku.

 

DANE PODSTAWOWE

PRODUCENT: Mercedes-Benz

MIEJSCE PRODUKCJI: Niemcy (Mannheim), Francja (Ligny-en-Barrois), Turcja (Hoşdere)

TYP AUTOBUSU: solo, niskopodłogowy

PREMIERA: 1997, obecnej generacji (C2) - 2011

 

DANE TECHNICZNE

DŁUGOŚĆ POJAZDU: 11950 mm

WYSOKOŚĆ POJAZDU: 3009 mm

MASA CAŁKOWITA: 19000 kg

LICZBA DRZWI: 3

UKŁAD DRZWI: 2 - 2 - 2

SZEROKOŚĆ DRZWI: 1250 mm

WYS. PODŁOGI W 1. DRZWIACH: 320mm (-90mm przyklęk)

WYS. PODŁOGI W 2. DRZWIACH: 340mm (-90mm przyklęk)

WYS. PODŁOGI W 3. DRZWIACH: 340mm (-90mm przyklęk)

SZEROKOŚĆ POJAZDU: 2550 mm

MOC SILNIKA: 290 KM

SKRZYNIA BIEGÓW: Voith D854.6

ILOŚĆ BIEGÓW: 4

TYP SKRZYNI BIEGÓW: automatyczna

MODEL SILNIKA: Mercedes-Benz OM936LA

 

WNĘTRZE

ILOŚĆ MIEJSC SIEDZĄCYCH: 27/29

ILOŚĆ MIEJSC STOJĄCYCH: 77

ILOŚĆ MIEJSC OGÓŁEM: 106

 

INFORMACJE DODATKOWE

ABS: tak

ASR: tak

EBS: tak

ESP: tak

KLIMATYZACJA: całopojazdowa

 

PRODUKCJA

2017r. (#7401 - #7407)

2018r. (#7408 - #7420)

2020r. (#7421 - #7451)

 

DOSTAWY

1) MPK Wrocław

2018r. (#7401 - #7420)

2020r. (#7421 - #7451)

 

ILOSTAN TABORU

1) MPK Wrocław

STAN NA DZIEŃ DZISIEJSZY: 51

ILOŚĆ DOSTARCZONYCH W SUMIE: 51

Raport specjalny: Zmiany w komunikacji miejskiej
  • Remont nawierzchni na rondzie Reagana

    W sobotę 4 czerwca 2022 r. rozpocznie się remont nawierzchni na rondzie Reagana przy peronie 1 i 2. W związku z tym swoje trasy zmienią linie tramwajowe 1, 2, 10, 33 i 70 oraz autobusowe C, D, 111,...


  • Zamknięcie mostu Piaskowego i otwarcie Pomorskiej

    Od dnia 28 maja 2022 roku (sobota) planowane jest wprowadzenie zmian tras linii tramwajowych i autobusowych. Szczegóły znajdują się poniżej.


  • Zmiany tras linii 8, 9, 11, 17 i 23

    W związku z planowanym przeprowadzeniem prac związanych z wymianą szyn w torowisku przy moście Piaskowym, tylko w dniach 28-29 maja 2022 roku (sobota-niedziela) planowane jest wprowadzenie zmiany...


Raport specjalny: #TORYwolucja

Mercedes-Benz Citaro O530 C2