GALERIA WNĘTRZ
OPIS POJAZDU
Mercedes-Benz Citaro to autobus produkowany przez Mercedes-Benz/EvoBus. Seria tych autobusów jest w produkcji od 1997 roku i stanowi filar miejskiej oferty autobusów Mercedesa. Autobus przeszedł gruntowny facelifting w 2006 roku, zaś w 2011 zaprezentowano drugą generację Citaro, reprezentowaną m.in przez opisywany model. Od poprzedniej, I generacji różni się przede wszystkim wyglądem zewnętrznym, który został zaakcentowany przede wszystkim nowocześniejszą sylwetką nadwozia, z zaakcentowanymi nadkolami oraz krzywiznami ścian czołowych, nadającymi autobusowi odważny charakter. Wnętrze pozostało raczej bez większych zmian. Dużą róznicę jednak stanowi deska rozdzielcza - do Citaro I generacji montowano w standardzie pulpit VDO-Kienzle FAP, znany także z innych modeli autobusów, zaś w C2 zastosowano już autorski pulpit Mercedesa.
W 2014 roku autobusy C2 przeszły drobny facelifting, zaś silnik OM926LA został zastąpiony nowszym, spełniającym normę emisji spalin Euro 6 modelem OM936LA. Kolejne zmiany w wyglądzie autobusu zaszły w 2016 roku, kiedy zaprezentowano odświeżony typ deski rozdzielczej z zupełnie nową kierownicą. Na kolejne zmiany trzeba było czekać do 2019 roku. Pojazdy otrzymały nieco inne zakończenia górnych słupków oraz nowy typ sufitu, zastosowany po raz pierwszy w modelu E-Citaro.
W 2017 roku Mercedes-Benz wygrał przetarg na dzierżawę 20 takich pojazdów (oraz 40 przegubowych) dla MPK Wrocław. Nadano im numerację #7401 - #7420. Kolejne autobusy tej serii dotarły w 2020 roku w liczbie 41 sztuk. Nowe Citaro różnią się od poprzedniej dostawy przede wszystkim zastosowaniem zewnętrznych wyświetlaczy firmy SIMS o wysokiej rozdzlelczości (chociaż mniejszych od poprzednich) oraz we wnętrzu tzw. e-korali, czyli panelu LCD prezentującego trasę pojazdu oraz wykończeniem niektórych elementów wnętrza w kolorze czarnym, a także brakiem słynnego żóltego pasa na dole pojazdu. Autobusy te otrzymały numery #7421 - #7451 i są dzierżawione do 2030 roku.
DANE PODSTAWOWE
PRODUCENT: Mercedes-Benz
MIEJSCE PRODUKCJI: Niemcy (Mannheim), Francja (Ligny-en-Barrois), Turcja (Hoşdere)
TYP AUTOBUSU: solo, niskopodłogowy
PREMIERA: 1997, obecnej generacji (C2) - 2011
DANE TECHNICZNE
DŁUGOŚĆ POJAZDU: 11950 mm
WYSOKOŚĆ POJAZDU: 3009 mm
MASA CAŁKOWITA: 19000 kg
LICZBA DRZWI: 3
UKŁAD DRZWI: 2 - 2 - 2
SZEROKOŚĆ DRZWI: 1250 mm
WYS. PODŁOGI W 1. DRZWIACH: 320mm (-90mm przyklęk)
WYS. PODŁOGI W 2. DRZWIACH: 340mm (-90mm przyklęk)
WYS. PODŁOGI W 3. DRZWIACH: 340mm (-90mm przyklęk)
SZEROKOŚĆ POJAZDU: 2550 mm
MOC SILNIKA: 290 KM
SKRZYNIA BIEGÓW: Voith D854.6
ILOŚĆ BIEGÓW: 4
TYP SKRZYNI BIEGÓW: automatyczna
MODEL SILNIKA: Mercedes-Benz OM936LA
WNĘTRZE
ILOŚĆ MIEJSC SIEDZĄCYCH: 27/29
ILOŚĆ MIEJSC STOJĄCYCH: 77
ILOŚĆ MIEJSC OGÓŁEM: 106
INFORMACJE DODATKOWE
ABS: tak
ASR: tak
EBS: tak
ESP: tak
KLIMATYZACJA: całopojazdowa
PRODUKCJA
2017r. (#7401 - #7407)
2018r. (#7408 - #7420)
2020r. (#7421 - #7451)
DOSTAWY
1) MPK Wrocław
2018r. (#7401 - #7420)
2020r. (#7421 - #7451)
ILOSTAN TABORU
1) MPK Wrocław
STAN NA DZIEŃ DZISIEJSZY: 51
ILOŚĆ DOSTARCZONYCH W SUMIE: 51