Od naszej OSTATNIEJ RELACJI z remontu zabytkowych pojazdów w Protramie minęło już trochę czasu. Prace cały czas postępują i wiele się zmieniło, szczególnie jeśli chodzi o wóz typu Konstal 102Na #2069.
Na początek skupimy się jednak na tramwaju typu Maximum. Niedawno zakończyła się odbudowa nadwozia w ramach pierwszego etapu finansowanego z Budżetu Obywatelskiego Wrocławia. Podwozie i cała reszta muszą trochę poczekać, aż miasto znajdzie kolejne pieniądze. Od ostatniej naszej wizyty zamontowano pomosty z przodu i z tyłu oraz furtki. Całym projektem zajmuje się Tomasz Sielicki - badacz historii komunikacji miejskiej.
Postęp prac możecie śledzić na profilu Maximum #325 na Facebooku. Zapraszamy także do zapoznania się z naszymi poprzednimi ARTYKUŁAMI na ten temat.
Następnym wozem znajdującym się w Protramie jest Konstal 102N #2002 zwany "Strachotkiem" będący we władaniu Towarzystwa Miłośników Wrocławia. Jest w nim wymieniana instalacja elektryczna.
Ostatni tramwaj poddawany modernizacji to Konstal 102Na #2069 Klubu Sympatyków Transportu Miejskiego. Przechodzi on remont kapitalny, który ma przywrócić stodwójce dawną świetność. Obecnie zakończyło się lakierowanie pierwszego członu i tej samej operacji poddawany jest drugi. W ramach renowacji planowane jest między innymi przywrócenie fartuchów burt, odnowa wnętrza i wymiana instalacji elektrycznej.
Niezmiernie nas cieszy, że unikatowe tramwaje odzyskują dawny blask. Wciąż jednak czekają koleje pojazdy, dlatego warto skorzystać z okazji i zagłosować na projekt nr 17 Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego, który przewiduje renowację "Fredrusia". Czas macie już tylko do 12. października 2015 r. (poniedziałek).