W nocy z 30 kwietnia na 1 maja, przestała funkcjonować tymczasowa pętla na terenie zlikwidowanej w 2014r. zajezdni Dąbie. Z tej okazji, odbył się specjalny przejazd remontowanym przez TMW Konstalem 105Na #2424.
Przyczyną powstania tymczasowej pętli była przebudowa trasy tramwajowej do pętli Biskupin. Swoje kursy kończyły tutaj tramwaje linii 2 i 10. Jednak z powodu zakończenia prac remontowych trasy na Biskupin, od 1 maja tymczasowa pętla przestała funkcjonować. Nie wiadomo, kiedy znów tramwaje pojawią się na terenie zajezdni Dąbie. Z tego powodu, Towarzystwo Miłośników Wrocławia, reprezentowane przez Sekcję Transportu Zbiorowego, zorganizowało okolicznościowy przejazd, którego główną częścią był ostatni przejazd tramwajem przez zlikwidowaną zajezdnię.
Wagonem, którym odbył się przejazd, był remontowany Konstal 105Na #2424. Jest to zabytkowy wagon z 1985 roku, który został uratowany przed kasacją. Przez 27 lat eksploatacji, stacjonował właśnie na zajezdni Dąbie. Była to przez pewien czas najbardziej zbliżona do oryginału wrocławska "stopiątka", wraz z wagonem doczepnym o numerze #2432. Szczegółowo o walorach historycznych i szczegółach tego składu, które zdecydowały o zachowaniu tego składu na zabytek, pisaliśmy w tym artykule. W ostatnim czasie, wyremontowano pantograf i zregenerowano cały układ elektryczny tramwaju, zaś teraz wykonano naprawę blacharską poszycia wagonu wraz z pomalowaniem go na granatowy kolor. Pomimo że prace nad restauracją wagonu wciąż trwają, efekt zapowiada się bardzo obiecująco. Po zakończeniu prac, tramwaj ma wyglądać dokładnie tak, jak wrocławskie "stopiątki" w latach 90. XX wieku.