Z pasją o komunikacji!

Od zeszłego tygodnia w mobilnych automatach znajdujących się w pojazdach komunikacji miejskiej systematycznie pojawia się opcja pozwalająca doładować telefon.

Od paru dni na wyświetlaczach przystankach (plac Grunwaldzki, Dworzec Nadodrze, Kromera) można zauważyć, że MPK ostrzega pasażerów przed kieszonkowcami.

W związku z remontem torowiska w ciągu ulicy Mickiewicza, od Paderewskiego do Sępolna, od dnia 4 listopada 2011r. (piątek) linie 9 i 17 zostaną skrócone do pętli przy Stadionie Olimpijskim.

W związku ze zbliżającym się dniem Wszystkich Świętych w dniach 30 - 02.11.2011r. zostaną uruchomione linie specjalne i dodatkowe kursy linii zwykłych.

Tym razem we flocie wrocławskiego MPK na czas testów znalazł się autobus marki Volvo. Jest to pojazd hybrydowy, czyli posiadający napęd elektryczno - spalinowym.

Elektroniczny system sterowania światłami, tzw. ITS już działa. Póki co na pierwszych siedmiu skrzyżowaniach.

Od poniedziałku, o czym z resztą pisaliśmy już na naszym Facebooku możemy obserwować w Škodach 19T problem z wewnętrznymi tablicami elektronicznymi pokazującymi trasę przejazdu tramwaju.

W poniedziałek o godzinie 19 zostanie zawieszony ruch tramwajowy do Leśnicy. Ma to związek z pracami prowadzonymi przy demontażu szalunków nad torowiskiem tramwajowym przy węźle "Stadion Miejski".

Kiedy będziemy jechać bez biletu a automat w pojeździe nie będzie działał i "złapią" nas kontrolerzy, to wówczas mandatu nie dostaniemy, albo zostanie on anulowany.

Prawdopodobnie w zajezdni tramwajowej nr VI "Dąbie" przy ul. Tramwajowej powstanie muzeum Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.

Kilka dni temu z toru bocznego przed zajezdnią Gaj (nr I) zniknęły dwa zabytkowe wozy w kolorze pomarańczowym.

Od dziś (8 października) autobusy linii 145, 146, 255 wracają na ul. Dembowskiego. Zakończył się bowiem remont ronda u zbiegu ulic Spółdzielczej, Monte Cassino i Dembowskiego oraz Bacciarellego.

Od początku tygodnia możemy obserwować Škodę 16T o numerze bocznym #3001 w typowo komercyjnej reklamie Promenad Wrocławskich.

Jeśli chcesz wiedzieć ile musisz czekać na tramwaj albo autobus, lepiej nie sprawdzaj tego na elektronicznych tablicach (rondo Reagana, pl. Kromera, Dworzec Nadodrze), bo możesz zostać wprowadzony w błąd.

Po mieście krąży plotka, że brakuje podstacji, a Skody "zżerają" zbyt dużo prądu i dlatego tak często tramwaje stoją z powodu jego braku - szczególnie na ulicy Legnickiej.

Raport specjalny: Zmiany w komunikacji miejskiej
Raport specjalny: #TORYwolucja

Aktualności