Z pasją o komunikacji!

Ułatwiają orientację w terenie pasażerom, wskazując następne przystanki lub kierunek i numer linii, którą właśnie jedziemy. Artykuł przedstawia kilka szczegółów o wrocławskich zapowiedziach przystanków.

W ostatnich latach prowadzano prace restauratorskie przy zabytkowych wrocławskich tramwajach, autobusy czekały na swoją kolej.

We Wrocławiu znajduje się kilkanaście ważnych przystanków, które można zaliczyć do grona węzłów przesiadkowych. Zazwyczaj mieszczą się one w rejonie placów (pl. Grunwaldzki, pl. Jana Pawła II) lub skrzyżowań (Hallera, Broniewskiego).

Dzisiaj wycofano po 19 latach eksploatacji ostatni autobus Volvo 7000A posiadany przez MPK Wrocław.

10 lipca minęło równe 5 lat od oficjalnego pożegnania autobusów marki Jelcz we wrocławskim MPK.

Wczoraj, 1 kwietnia 2020 roku na trzy dni przed pierwotnie zaplanowanym terminem, zadebiutował pierwszy z 12 nowych przegubowych autobusów Mercedes Conecto zamówionych przez Mobilis do obsługi kontraktu we Wrocławiu.

W miniony weekend byliśmy świadkami kolejnego debiutu we wrocławskiej komunikacji miejskiej – oto po raz pierwszy mogliśmy przejechać się autobusami Isuzu Citiport należącymi do firmy Mobilis.

Dziś dotarły do Wrocławia kolejne odbiory autobusów Isuzu Citiport, zamówione przez nowego podwykonawcę MPK - firmę Mobilis.

W ostatnim czasie została wprowadzona we Wrocławiu nowość w kategorii oznakowania. Mowa tu o specjalnych naklejkach oznaczających miejsce oczekiwania na pojazd dla pasażera na wózku inwalidzkim bądź z wózkiem dziecięcym.

Śmieci, pieczywo, węgiel, poczta, gruz - nie każdy wie, że dawniej takie towarowy próbowano przewozić tramwajami. Także we Wrocławiu. O tym właśnie opowie Tomasz Sielicki, autor wielu książek i artykułów na temat historii komunikacji miejskiej.

Jesteśmy właśnie świadkami dosyć ważnej rocznicy - mija właśnie 5 lat od momentu, kiedy węgierskie przegubowce przestały wozić nas po wrocławskich ulicach.

W ostatnim czasie, wśród internautów zapanowała konsternacja, dotycząca nowego malowania w tegorocznych Citaro C2 dla MPK Wrocław. Zadawali oni sobie pytanie - gdzie jest żółty pasek na dole?

Ikarus – jeden z najbardziej popularnych autobusów czasów słusznie minionych. Wielu z nas jeździło nim codziennie do pracy czy szkoły. W Polsce jego epoka w zasadzie już bezpowrotnie minęła.

Jesień dla tramwajów nie jest dobrą porą roku. Spadające z drzew liście i obfite opady deszczu są przyczyną występowania częstych poślizgów, prowadzących nierzadko do zachodzenia niebezpiecznych zdarzeń: kolizji i wypadków.

Raport specjalny: Zmiany w komunikacji miejskiej
Raport specjalny: #TORYwolucja

Ciekawostki